با حضور استاندار یزد؛

5 پروژه عمرانی در مهمانشهر اتباع خارجی افتتاح شد

با سفر استاندار یزد به شهرستان میبد، طی آئینی 5 پروژه عمرانی اجرا شده در مهمانشهر اتباع خارجی شهرستان میبد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین کلنگ یک باب مدرسه 6 کلاسه که برای اولین بار در کشور توسط یک فرد خیر ایرانی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس ساخته می شود، به زمین زده شد.
تصویر 5 پروژه عمرانی در مهمانشهر اتباع خارجی افتتاح شد

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، با سفر استاندار یزد به شهرستان میبد، طی آئینی 5 پروژه عمرانی اجرا شده در مهمانشهر اتباع خارجی شهرستان میبد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین کلنگ یک باب مدرسه 6 کلاسه که برای اولین بار در کشور توسط یک فرد خیر ایرانی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس ساخته می شود، به زمین زده شد.

مدیرکل این اداره گفت: این پروژه‌ها شامل یک باب نگهبانی به متراژ 60 مترمربع به مبلغ 120 میلیون تومان، اصلاح شبکه آبرسانی با اعتباری معادل 300 میلیون تومان، جدول گذاری و رنگ آمیز معابر با اعتباری معادل 60 میلیون تومان، اصلاح شبکه برق و روشنایی با اعتباری معادل 200 میلیون تومان و سامانه پایش تصویری با هزینه ای معادل 400 میلیون تومان به بهره برداری رسید.

سعید پرویزی گفت: 75 درصد این اعتبارات از محل منابع داخلی و 25 درصد دیگر از محل کمک های سازمان های بین المللی تامین شده است.

وی افزود: در راستای بهبود ارائه خدمات به اتباع خارجی و تامین شرایط ادامه تحصیل فرزندان آنان در کشور جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بیش از 330 مدرسه در سطح استان یزد به ارائه خدمات کامل آموزشی مشغول هستند و هیچگونه تفاوت و تبعیضی در این راستا بین دانش آموزان ایرانی و خارجی وجود ندارد.

این مقام مسئول در ادامه مراسم به اعلام آمادگی و جذب یک نفر خیّر جهت ساخت مدرسه برای کودکان پناهنده برای اولین بار در کشور و استان یزد اشاره نمود و گفت: با همت فرمانداری و مدیریت آموزش و پرورش شهرستان میبد و مذاکرات انجام شده با دکتر محمود رشیقی، ایشان با همکاری موسسه خیریه مهر گیتی، آمادگی خود برای ساخت یک باب مدرسه 6 کلاسه با همکاری اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان را اعلام نمودند و به این ترتیب برای اولین بار در کشور کلنگ یک مدرسه خیرساز برای اتباع خارجی در شهرستان مهرپرور میبد به زمین زده شد.

استاندار یزد در مراسم کلنگ زنی یک باب مدرسه در مهمانشهر میبد گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی ناشی از مهاجرت اتباع بیگانه و پناهندگان ، نیاز به ایجاد شرایط مناسب برای زیست آنان است و بر این اساس سه مهمانشهر به صورت متمرکز در استان یزد در شهرهای میبد ، اردکان و تفت ایجاد شده که در آنها به مهاجرین خدمات ارایه می‌دهند.

محمدعلی طالبی افزود: خدمات دیگری هم مانند خدمات آموزشی ، بهداشتی و درمانی و کمک‌هایی دیگر در مکان‌هایی که جمعیت قابل توجهی از اتباع حضور دارند، به جامعه هدف ارائه می شود.

وی ادامه داد: با توجه به باور نظام در حمایت از مهاجرین و پناهندگان ، اقدامات مناسبی در زمینه تحصیل دانش آموزان اتباع انجام گرفته و به گونه‌ای عمل شده که بازمانده از تحصیل در قشر اتباع و پناهندگان نداشته باشیم و حتی در استان یزد با شناسایی اتباع بی‌سواد برای سوادآموزی به آنها اقدام شده است.

طالبی گفت: اگر بتوانیم با گسترش این نوع خدمات جامعه پذیری اتباع را افزایش دهیم و از نظر فرهنگی به نقطه‌ای برسیم که شکاف‌ها فرهنگی و اجتماعی و مشکلات حضور آنها را کاهش دهیم، می‌توان از ظرفیت‌ها و نقاط قوت آنها برای رشد و توسعه محل سکونت این قشر استفاده کرد.

فرماندار میبد هم از خیر ساخت مدرسه در مهمانشهر میبد که حد و مرز جامعه بشری برایش معنا نداشته قدردادنی کرد و ساکنان مهمانشهر را نیز هموطنان ایرانی خواند که کمک کننده در بسیاری از حوزه‌ها در شهر هستند.

آیین افتتاح پروژه های عمرانی و نیز کلنگ زنی مدرسه، با حضور استاندار یزد، نماینده مردم شهرستانهای تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، مدیران کل آموزش و پرورش و تجهیز و نوسازی مدارس و جمعی از مسئولین استان و شهرستان و ریش سفیدان و اتباع خارجی، در مهمانشهر مهاجر میبد برگزار شد.

انتهای پیام/

324321