گزارش؛

وقتی یزدی ها کووید ۱۹ را به شوخی می گیرند

در حالی که متولیان حوزه سلامت از افزایش چشمگیر پذیرش در بیمارستان های استان در اثر ابتلا به کرونا خبر می‌دهند اما متاسفانه مردم یزد این هشدار ها را جدی نگرفته و با بی توجهی کامل به یکه تازی کرونا ویروس کمک می کنند.
تصویر وقتی یزدی ها کووید ۱۹ را به شوخی می گیرند

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، در حالی که متولیان حوزه سلامت از افزایش چشمگیر پذیرش در بیمارستان های استان در اثر ابتلا به کرونا خبر می‌دهند اما متاسفانه مردم یزد این هشدار ها را جدی نگرفته و با بی توجهی کامل به یکه تازی کرونا ویروس کمک می کنند.

مشاهدات میدانی خبرنگار پرسون نشان می دهد که یزدی ها کرونا را به شوخی گرفته و با حضور در بوستان ها و اماکن عمومی بدون رعایت پروتکل های بهداشتی یعنی استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی کوچکترین توجهی به وضعیت قرمز کرونایی ندارند.

ماجرا زمانی تاسف بار می شود که خانواده ها کودکان خود را در این اماکن رها کرده و با استفاده مشترک از وسایل بازی و تماس با هم سن و سالان ریسک ابتلای دلبندان خود را به این ویروس مرموز و خطرناک افزایش می دهند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این باره به خبرنگار ما گفت: بیش از ۸۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۲۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

ابراهیم سلمانی با اشاره به بستری ۳۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان در شبانه روز گذشته ابراز داشت: این آمار نسبت به روز گذشته ۳۹ مورد افزایش داشته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد تصریح کرد: شهرستان های استان به دلیل بی‌توجهی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی یکی بعد از دیگری تغییر وضعیت داده و در حال حاضر شهرستان اشکذر در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

سلمانی با اشاره به ابتلای خانوادگی در این دوره از بیماری تاکید کرد: همشهریان گرامی برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشان از برگزاری دورهمی های خانوادگی و مراسم های عروسی و عزا جدا خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه این افزایش موارد مربوط به عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در دو هفته گذشته بوده ابراز داشت: به طور یقین تدوام بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی وضعیت را بحرانی تر کرده و با تغییر رنگ شهرستان ها محدودیت های جدید هم اعمال خواهد شد.

گفتنی است با توجه به وضعیت فعلی، ستاد استانی کرونا محدودیت هایی را برای هفته پیش رو وضع کرده که البته امیدواریم با نظارت های دقیق، این محدودیت ها به درستی اعمال گردد تا شاهد بازگشت وضعیت عادی به استان باشیم.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

324361

مطالب مرتبط