همدان

معاون میراث‌فرهنگی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از تخصیص اعتبار ۵.۱ میلیاردی از اعتبارات سفر رئیس جمهوری برای مرمت یخدان میرفتاح ملایر خبر داد و گفت: عملیات مرمت این بنا طی دو هفته آینده آغاز می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی همدان از وضعیت مطلوب همدان در تولید گندم خبر داد و گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم.
دبیر مجمع مردمی جمعیت استان همدان اظهار کرد: طبق آخرین آمار جمع آوری شده توسط اندیشکده مردمی حریم حیات جنین سالانه بیش از ۵۳۰ هزار جنین سقط می شود به طوریکه طبق آمار روزانه ۱۵۰۰ جنین ساقط و حق حیات از آنها باز پس گرفته می شود.
رییس اداره ورزش و جوانان اسدآباد گفت: در راستای اجرای طرح نظارت و بازرسی این اداره، چهار باشگاه ورزشی فاقد مجوز در این شهرستان پلمب شد.
چشمه روستا آوازه خوشی در منطقه دارد. برای اهالی مقدس است و قابل احترام. جایگاه والای آب در سرتاسر دشت اطراف چشمه مثال زدنی است به ویژه اگر اردیبهشت باشد. اهالی تا به یاد دارند یکی از جمعه‌های اردیبهشت‌ماه قدردان چشمه بوده‌اند و شکرگزار آبی که به آنها داده است.
استاندار همدان با اشاره به ایجاد ۲۲۰ هکتار گلخانه گفت:‌ ما کشت گلخانه‌ای را به سبک اسپانیایی پیش بردیم، گلخانه‌هایی که کامل شیشه‌ای و مادام‌العمر هستند و در کاهش مصرف آب، بالا رفتن بازدهی و افزایش صادرات کارایی دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از آنجا که بقعه شاهزاده حسین(ع) در محدوده پرونده ثبت جهانی همدان قرار دارد و جهانی شدن همدان برای ما در اولویت است، در تهیه طرح توسعه این بقعه متبرکه این موضوع لحاظ می‌شود.

مدیر پایگاه ملی هگمتانه با تاکید بر اینکه پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» یکم فوریه به یونسکو ارسال و توسط یونسکو اعلام وصول و در مرحله بررسی قرار گرفته است گفت: وظایف محوله رفع موانع ثبت جهانی هگمتانه به دستگاه‌ها تا ۱۶ اردیبهشت باید اجرا شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از برپایی نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی زیر قیمت بازار از تاریخ ۱۸ تا ۲۸ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان خبر داد.
مسئول دبیرخانه سالمندان استان همدان گفت: ۱۲.۵ درصد جمعیت استان همدان سالمند هستند. که با توجه به زیرساخت‌های موجود پیشنهاد دادیم تا همدان به عنوان شهر دوستدار سالمند، انتخاب شود.