رئیس مجمع نمایندگان استان همدان:

استیضاح رئیس جمهور کار عاقلانه‌ای نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه استیضاح رئیس جمهور کار عاقلانه‌ای نیست، گفت: جریان ضد انقلاب نیز به دنبال برکناری رئیس‌جمهور است تا بتواند آشوب‌های گسترده در کشور ایجاد کند.

به گزارش پرسون؛ حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احد آزادی‌خواه، نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطرح‌ شدن استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید نخست پرسید در این وضعیت که سنگین‌ترین فشارها را مردم برای حفظ نظام و خاک و وضعیت گرانی‌ها، تورم افسارگسیخته، مشکلات مسکن، خودرو، ارز و سکه و طلا متحمل شده‌اند استیضاح رئیس‌جمهور به صلاح است یا نه؟

وی افزود: بیشتر مشکلات حال حاضر کشور به دلیل سوء مدیریت‌ها و سوءاستفاده‌ها است که نمونه آن در واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی مشاهده ‌شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی باید در این شرایط منطقی‌ترین راه را در پیش بگیرد و باید دانست که آیا استیضاح رئیس‌جمهور در این شرایط به صلاح کشور است و آینده را بهتر می‌کند و یا برکناری رئیس‌جمهور سبب بدتر شدن شرایط می‌شود.

آزادی خواه به انتقادات متعدد به دولت اشاره کرد و گفت: دولت ازنظر قانونی و آداب دموکراسی رسماً در رأس کشور است و هرچند انتقادات زیادی به عملکرد آن وارد است اما معتقدم باید تا آخرین روزبه کار خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر دولت تدبیرهای بهتری را در پیش می‌گرفت و برای گشایش اقتصادی به‌جای تکیه صد درصدی به برجام نافرجام، به روابط دیپلماتیک با منطقه و حفاظت از منافع ملی پافشاری می‌کرد شرایط بهتری داشتیم.

آزادی خواه با بیان این سؤال که آیا با استیضاح رئیس‌ جمهور به گشایش بهتری می‌رسیم، تصریح کرد: قطعاً با استیضاح رئیس‌جمهور شرایط بهتر نشده و عجیب است که چرا برخی همکاران در مجلس به دنبال این کار هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید آگاه باشیم که جریان ضد انقلاب نیز به دنبال برکناری رئیس‌جمهور است که آشوب‌های گسترده در کشور ایجاد کنند.

وی یادآور شد: برخی از دشمنان و کشورهای خارجی دندان‌تیز کرده‌اند تا با کمترین مشکل دخالت‌هایی در کشور انجام دهند و نباید بهانه‌ای به آن‌ها برای ورود به کشور داد.

آزادی‌خواه تأکید کرد: به طور قطع استیضاح رئیس جمهور کار عاقلانه‌ای نیست و کمک کردن برای اجرایی شدن نقشه‌های دشمنان انقلاب است و هیچ آورده‌ای ندارد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی اگر به دنبال رفع مشکلات است تنها راهکار آن این است که دولت را وادار به کار کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس در مدت باقی‌مانده دولت تا انتخابات باید دو قدم مهم بردارد که اولین قدم کمک کردن به دولت برای رفع مشکلات مردم و دوم وادار کردن دولت برای اقداماتی که گشایش اقتصادی ایجاد کند.

وی افزود: انتقادات به دولت سر جای خود باقی است و نگرانی‌هایی برای کشور وجود دارد اما اصل دولت باید سر جای خود بماند و باقدرت کار خود تا دقیقه آخر انجام دهد.

آزادی‌خواه در پایان گفت: نکته پایانی در بحث استیضاح رئیس‌جمهور این است که راهبردهای پیش‌گرفته باید به‌گونه‌ای باشد که نتیجه کارها گشایش برای مردم باشد نه اینکه از چاله به چاه بیفتیم.

208458