به گزارش سایت خبری پُرسون، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان با اشاره به نقش این ادارهکل بهعنوان بازوی عمرانی آموزش و پرورش، اظهار کرد: نوسازی مدارس متولی ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی و پرورشی در استان است و این مسئولیت، مجموعههایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دیگر زیرساختهای آموزشی را شامل میشود.
وی با اشاره به برگزاری بیستوهفتمین جشنواره خیرین مدرسهساز در ۳۰ مهرماه سال جاری افزود: امسال سالی متفاوت برای مدرسهسازی در کشور به شمار میرود، چراکه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی با راهبری رئیسجمهور و با تکیه بر مشارکت مردمی آغاز شده و ساخت مدارس با استفاده از ظرفیتهای اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تأکید بر نقش کلیدی مردم در رفع کمبود فضاهای آموزشی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۱ پروژه مدرسهسازی با مجموع ۶۶۶ کلاس درس در استان همدان با مشارکت خیرین و مردم در حال اجراست و پیشبینی میشود بهجز تعداد محدودی، سایر پروژهها تا پایان سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری برسند.
وی در ادامه به اجرای پویش «بساز مدرسه» اشاره کرد و گفت: این پویش همزمان با جشنواره خیرین مدرسهساز و با هدف جمعآوری کمکهای خرد مردمی و ترویج فرهنگ مشارکت اجتماعی راهاندازی شد. در همین راستا، تفاهمنامهای میان ادارهکل نوسازی مدارس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجمع خیرین مدرسهساز استان همدان به امضا رسید.
شهلایی افزود: در قالب این تفاهمنامه، مسابقهای ویژه کودکان و نوجوانان با محور مدرسهسازی و خیرین مدرسهساز و با زبان نقاشی برگزار شد که حدود ۴۰۰ دانشآموز در آن شرکت کردند و پس از داوری تخصصی، ۲۰ نفر بهعنوان برگزیده انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: بهمنظور تشویق کودکان و نهادینهسازی فرهنگ کار خیر و مسئولیتپذیری اجتماعی، برای برگزیدگان این مسابقه لوح تقدیر و هدایایی در نظر گرفته شده که در آیینی ویژه به آنان اهدا میشود.
مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان در پایان با تأکید بر تأثیر کارهای خیر در ایجاد امنیت و آرامش اجتماعی گفت: بهترین روایتهایی که میتوان در سالهای آینده در جشنوارهها شنید، روایت خیرین مدرسهساز است؛ چراکه گسترش فرهنگ مشارکت و انجام کار خیر، جامعه را از ناامنی و ناآرامی دور میکند و با همراهی مردم و دولت میتوان کمبودها را با شیرینی بیشتری جبران کرد.
منبع: تسنیم