مرکزی

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کروناویروس در کشور، تاکنون افزون بر سه هزار دوز واکسن کرونا در استان مرکزی تزریق شده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایش‌ زیست محیطی واحدهای صنعتی این استان در ایام تعطیلات نوروز افزایش یافته است و تیم‌های نظارت و پایش با جدیت به‌صورت شبانه‌روزی روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را رصد می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: سه نیروگاه خورشیدی پارسال در بقاع متبرکه این شهرستان با هدف تامین منابع انرژی مورد نیاز این اماکن راه اندازی شد.

استاندار مرکزی گفت: آمار فوتی‌بیماران کرونایی در هفته نخست فروردین ماه جاری نسبت به آخرین هفته اسفندماه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش دارد اما این مهم به معنای پایان کرونا نیست و پروتکل‌های بهداشتی باید با جدیت رعایت شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر تلاش همگانی برای تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: گره تولید کشور در همه زمینه‌ها باید با همت جمعی باز شود.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: دمای شبانه در این استان به دلیل استقرار یک سامانه پرفشار و شمالی شدن جریانات جوی، از ابتدای هفته آینده بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خبر داد:

ابتلای ۳۰۸ نفر به کرونای انگلیسی از اسفندماه سال گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت: یافته‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که ویروس جهش‌یافته علت ابتلای ۶۰ درصد بیماران کووید ۱۹ در استان مرکزی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

آحاد جامعه و مسئولان باید برای شعار سال بسیج شوند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آحاد مردم و مسئولان این استان باید برای تحقق شعار سال و توسعه اقتصادی استان و کشور بسیج شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک:

۱ فوتی و شناسایی ۱۲۲ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک گفت:
۱ فوتی و شناسایی ۱۲۲ مورد مبتلا به کرونا ویروس در استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی
کارشناس هواشناسی استان مرکزی خبر داد؛

گرد و خاک غلیظ بر اثر وزش باد در اراک

کارشناس هواشناسی استان مرکزی گفت: گرد و خاک غلیظ که بر اثر وزش باد شدید در ۲ روز اخیر بر فراز کلانشهر اراک قرار گرفته ، دید افقی در این شهر را روز پنجشنبه به یک‌هزار و ۵۰۰ متر رساند در حالی که استاندارد دید افقی ۱۰ کیلومتر است.

شهردار کلانشهر اراک گفت: بخشی از طرح ۲۴ متری اراک تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر اجرایی می‌شود و در این راستا همه تلاش‌ها به کار گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی خبر داد:

بهره برداری از ۵۱۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در سال گذشته

مسئول بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: ۵۱۰ میلیارد ریال طرح عمرانی در راستای محرومیت زدایی پارسال در نقاط مختلف این استان به بهره‌برداری رسید.

فرماندار شهرستان خنداب گفت: رونق تولید و بهبود مناسبات اقتصادی و توسعه‌ای با پشتیبانی و حمایت هدفمند سرمایه گذاران و رفع موانع و مشکلات آنان محقق می‌شود و نیاز است که در سال جاری اهداف عملیاتی در مانع زدایی از امور ترسیم و اجرا شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۵۰۷ دستگاه وسیله نقلیه از ۲۵ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین ماه جاری در جاده‌های این استان تردد کردند
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی گفت: ۳۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان سال گذشته از کشاورزان استان خریداری گردید که ۱۴۵ هزار تن آن برای تامین نیاز این منطقه ذخیره و ۲۰۰ هزار تن به سایر نقاط کشور ارسال شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی:

تردد در جاده‌های استان مرکزی ۱۳۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تردد در جاده‌های این استان از بیست و پنجم اسفندماه تا دوم فروردین ماه امسال ۱۳۰ درصد افزایش یافت.