نماینده مردم خمین در گفتگو با پرسون؛

آمریکا سعی بر سیاه نمایی سند ۲۵ ساله ایران و چین دارد

علیرضا نظری گفت: سعی بر این دارد که قضیه را سیاه نشان دهد. تمام بندهای سند همکاری هیچ نقطه سیاهی ندارد؛ هر دو طرف به حقوق خودشان می رسند.
تصویر آمریکا سعی بر سیاه نمایی سند ۲۵ ساله ایران و چین دارد

علیرضا نظری ” رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ” در گفتگو با خبرنگار سایت خبری پرسون در تشریح تفاهم نامه سند ۲۵ ساله ایران و چین، اظهار کرد: عده ای تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین را مثل ترکمان چای فرض می کنند که اشتباه محض است.

نماینده مردم خمین ادامه داد:از حدود ۵ سال پیش در دستور کار قرار گرفته بود و آقای لاریجانی نیز بعنوان نماینده این طرح اناخاب شده بودند تا کار راهبردی را پیش ببرند. سند همکاری هست که کلیات همکاری در آن مشخص گردیده است و بررسی های کارشناسی انجام شد.

این نماینده مجلس در رابطه با اینکه آیا نفعی از این تفاهم نامه عاید ایران می گردد، افزود: این سند راهبردی و اساسی، فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی است و فشار تحریم هایی که در برجام توسط ترامپ بر ایران وارد شد را بی اثر می کند. همانگونه که رهبری فرمودند ممکن است نتوانیم تحریم را رفع کنیم اما در جهت خنثی سازی اقداماتی را می توانیم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکا از این قرارداد به شدت به دست و پا افتاده است، افزود: سعی بر این دارد که قضیه را سیاه نشان دهد. تمام بندهای سند همکاری هیچ نقطه سیاهی ندارد؛ هر دو طرف به حقوق خودشان می رسند و در شرایط تحریمی بهترین راه برای دور زدن تحریم است.

نظری در خصوص اینکه آیا بخشی از خاک ایران به چین واگذار می گردد، بیان کرد: اینها ساخته و پرداخته رسانه های غربی است و مطلق وجود خارجی ندارد.سند را مطالعه کنید و مجلس یازدهم که مجلس انقلابی و مطالبه گر است به هیچ عنوان اجازه چنین کاری را نخواهد داد.

گفتگو از سارا پیرانه

انتهای پیام/

280349