مرکزی

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

۹۰ تن گوشت مرغ به صورت روزانه در استان مرکزی توزیع می‌شود

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۹۰ تن گوشت مرغ به‌صورت روزانه در این استان توزیع می‌شود و مشکلی در تامین و توزیع این محصول در استان وجود ندارد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: سند جامع همکاری ایران و چین گام بلندی در راستای تقویت روابط بین‌المللی کشور است و باید از این فرصت ارزشمند به بهترین شکل استفاده شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی:

۶۲ هزار و ۸۲۸ نفر در استان مرکزی عضو صندوق بیمه روستایی هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶۲ هزار و ۸۲۸ نفر در این استان زیر پوشش خدمات صندوق بیمه روستایی هستند که برای پنج هزار و ۵۸ نفر آنان پارسال چتر خدمات بیمه برقرار شده است.
سنجان روستای خوش آب و هوایی درجنوب اراک بود که متاسفانه با موج تجاوز شهرها، بخشی از اراک شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: جامعه با گفتمان و فعالیت‌های هدفمند قرآنی سامان می‌یابد که برای تحقق این مهم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

یادداشت/شهرها به عنوان موجودی زنده دارای محتوای مستقل می باشند که از رفتارها و تعاملات اجتماعی ساکنان آن شهر، تاریخ، فرهنگ ها و رسوم مختلف آن منطقه تشکیل شده و آن شهر را نسبت به دیگر شهر ها متمایز ساخته است، همچنین آن را گاها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فرد می کند که مجموعه ویژگی های فوق را هویت شهری می نامند که پیام این هویت را در جنبه های بصری مختلف اعم از المان ها، تندیس ها، معماری ساختمان ها، جشنواره ها و.... می توان به شهروندان و بازدیدکنندگان آن شهر منتقل کرد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی گفت: شهروندان استان مرکزی ۳۲۰ میلیارد ریال در جشن نیکوکاری پارسال به نیازمندان از طریق واریز حساب به صورت غیرحضوری، تحویل کمک‌های نقدی و کالایی به دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) و مراکز نیکوکاری کمک کردند.

در سایه ساده انگاری و کوتاهی در مقابل کرونا؛

آژیر قرمز در اراک به صدا درآمد

کوتاهی و ساده انگاری ویروس کرونا از سوی مردم در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ باعث افزایش مبتلایان به کرونا و ایجاد وضعیت قرمز در اراک شد
رئیس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: تجمعات کانون انتشار بیماری کرونا است و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، خمین در وضعیت قرمز رنگ بندی کرونا قرار می‌گیرد.
نماینده مردم اراک در مجلس:

رئیس جمهور باید از مردم عذرخواهی کند

نماینده اراک در مجلس با اشاره به کمبود مرغ و تشکیل صف‌های طولانی مردم به منظور تهیه مایحتاج روزانه‌شان از رئیس‌جمهور خواست از مردم عذرخواهی کند.
رئیس بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک گفت: واکسیناسیون ۵۰۰ بیمار سرطانی استان مرکزی علیه ویروس کرونا در این بیمارستان با هدف ایمن سازی بیماران اولویت‌دار آغاز شد.
مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی گفت: شیوع ویروس کرونا، جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری استان مرکزی را متوقف نکرد بلکه این فرآیند پارسال نسبت به سال ۹۸، ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک پیرو مصوبه ستاد مدیریت کرونا استان با هدف جلوگیری از تشکیل اجتماع مردمی و قطع زنجیره انتقال کرونا برای سومین بار پس از شیوع کووید ۱۹ تا اطلاع بعدی تعطیل شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مرکزی گفت: ۶ شهرستان این استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا است و بر اساس مصوبه ستاد ملی برنامه محدودیت حضور کارمندان نهادها و دوایر دولتی این مناطق اعمال می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: داده‌های ثبت شده در سامانه بیانگر آن است که این استان در تعطیلات نوروزی امسال رتبه سوم تردد جاده‌ای کشور را به خود اختصاص داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی:

اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اراک در فهرست رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌دلیل افزایش شمار مراجعان و مبتلایان کووید ۱۹به رنگ قرمز درآمده است.
مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان :

دمای هوا در استان مرکزی با افت ۱۱ درجه ای همراه است

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس ارزیابی الگوهای پیشیابی هوا، کمینه دما در مناطق مختلف این استان روز یکشنبه هفته جاری با افت ۱۱ درجه‌ای همراه است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فراهان گفت: ۳۰ درصد از خانوارهای این شهرستان زیر چتر حمایتی این نهاد قرار دارند و به‌صورت تک خدمتی و یا دریافت مستمری از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.
نصرتی اولین زن صدابردار ایران در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نابود شدن ویروس کرونا آرزوی سال۱۴۰۰

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران است که از سال ۱۳۸۰ با تئاتر وارده عرصه هنر و رسانه شد و با وارد شدن به دنیای تصویر به سمت صدابرداری و انجام کارهای پشت صحنه رفت است.