مرکزی

نصرتی اولین زن صدابردار ایران در گفت‌وگو با پرسون مطرح کرد؛

نابود شدن ویروس کرونا آرزوی سال۱۴۰۰

پرستو نصرتی اولین زن صدابردار ایران است که از سال ۱۳۸۰ با تئاتر وارده عرصه هنر و رسانه شد و با وارد شدن به دنیای تصویر به سمت صدابرداری و انجام کارهای پشت صحنه رفت است
۱۳ فروردین از آیین های کهن ایرانیان است که با نام روز طبیعت و یا عامیانه سیزده بدر در میان مردم شناخته شده است.
بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی:

۱۲ فروردین روز حاکمیت مردمی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای یوم‌الله ۱۲ فروردین را طلیعۀ استقرار نظام مردم‌سالار جمهوری اسلامی و سرآغاز حاکمیت دینی متکی بر مردم با هندسۀ عمومی جامعۀ اسلامی عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی روزپنجشنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جمهوری اسلامی گفت: ۱۲ فروردین نمادی از مهر تایید مردمی بر انقلاب و سرآغاز حاکمیت تفکر و تمدن اسلامی است.
معاون سیاسی؛ امنیتی و اجتماعی مرکزی خبر داد:

ممنوعیت تجمع در تفرجگاه‌های اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: هرگونه تجمع در فضای سبز، پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرهای اراک، ساوه و خمین در روز ۱۳ فروردین ممنوع است.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: محدودیت فعالیت گروه‌های شغلی ۳ و ۴ در شهرهای اراک، ساوه و دلیجان با نارنجی شدن وضعیت به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان آغاز شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۵۰ دوز واکسن کرونا از امروز به بیماران دیالیز مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تزریق خواهد شد.
یادداشت/نمادها و آرایه های شهری یا بهتر بگوییم المان های شهری علاوه بر انتقال مفاهیم زیبا شناختی حامل خاطرات مشترک مردم و مفاهیم فرهنگی و اجتماعی شهروندان با شهر خود هستند. ازاین رو در شکل گیری ساختار معنایی شهر و احساس هویتمندی مردم شهر، المان ها و نماد ها نقش بسزایی دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موارد مثبت بالینی و نتایج آزمایشگاهی کووید ۱۹ در اراک و ساوه نوروز امسال روند افزایشی دارد و با مسافرت، دید و بازدید و رعایت نشدن کامل پروتکل‌های بهداشتی زنگ خطر موج چهارم کرونا در این شهرها به صدا درآمده است.
از سوغات استان مرکزی :

"گیوه" سرآمد صنایع دستی کشور

گیوه نوعی پاپوش سنتی ایرانی است که بخش رویه آن با الیاف پنبه ای بافته می شود و زیره آن نیز از چرم است که بیشتر در فصول گرم و خنک مصرف داشته است، گیوه استان مرکزی سرآمد صنایع دستی استان و از مطرح ترین گیوه های کشور است.

هر شهری را با سوغات آن می شناسند که خاص همان مردمان است و در هر کجای دیگر که آن را تهیه کنند اصل آن نخواهد شد. فطیر سوغات اراک است که در دیگر شهرهای ایران نیز تهیه میشود .
رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از ثبت نام ۱۰ نفر متقاضی حضور در انتخابات میان دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تفرش، آشتیان و فراهان خبر داد.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی:

نذورات مشتاقان امام زمان (عج) کمکی برای نیازمندان است

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان مرکزی گفت: نذورات مشتاقان امام زمان (عج) کمکی برای نیازمندان است و کمیته امداد آماده دریافت نذورات مردمی در نیمه شعبان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون کروناویروس در کشور، تاکنون افزون بر سه هزار دوز واکسن کرونا در استان مرکزی تزریق شده است.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: پایش‌ زیست محیطی واحدهای صنعتی این استان در ایام تعطیلات نوروز افزایش یافته است و تیم‌های نظارت و پایش با جدیت به‌صورت شبانه‌روزی روند فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی را رصد می‌کنند.