گیلان

نماینده انزلی در مجلس، افزایش حریم تالاب انزلی را غیر قانونی دانست و افزود: متاسفانه مدیریت واحد در تالاب انزلی وجود ندارد و لذا اکنون علاوه بر حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی، وزارت نیرو نیز مدعی تالاب است.
رزمایش مقابله با آلودگی نفتی و امداد و نجات دریایی با هدف ارزیابی سطح آمادگی دستگاه‌های خدمات‌رسان و عضو ستاد مدیریت بحران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بندر آستارا برگزار شد.
معاون استاندار گیلان با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها با کمبود فضای ذخیره‌سازی مواجه بوده و در برخی دیگر انبارها خالی هستند گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ انبارهای ذخیره‌سازی در گیلان به‌درستی انجام نمی‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد:

سهمیه ۱۴۲۵ دُزی واکسن کرونا برای گیلان در مرحله دوم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون کرونا برای سالمندان و جانبازان شیمیایی، گفت: در این مرحله سهمیه گیلان هزار و ۴۲۵ دُز واکسن است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم زمستانه بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی شالی‌کاری در گیلان خبر داد و گفت: با توجه به بارش باران و روان آب‌ها توصیه می‌شود کشاورزان نسبت به مابقی شخم زمستانه در اراضی شالی‌کاری اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از طرح‌های مصوب بافت فرسوده در نیمی از شهرهای گیلان خبر داد و گفت: از ۵۲ شهر گیلان ۳۰ شهر مصوبه بافت‌ های فرسوده و تاریخی داشته و تا پایان سال هم برخی دیگر از طرح‌‌ها با توجه به تعریف مشخص تصویب می‌شود.
نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی؛

به دنبال حذف کنکور هستیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس به‌دنبال حذف کنکور است گفت: ورود به دانشگاه‌ها باید راحت‌تر شود.
معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

شلوغی بازارهای نوروزی در گیلان نگران کننده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: شلوغی بازارهای نوروزی در این استان به شدت نگران کننده است و مردم نسبت به توصیه های بهداشتی حساسیت و توجه لازم را ندارند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در نظر دارد به منظور تامین بهورز مورد نیاز خانه های بهداشت روستاهای تابعه، از افراد واجد شرایط به صورت قرارداد انجام کار معین و پیمانی پذیرش نماید.