گیلان

بمناسبت روز جهانی هواشناسی استاندار گیلان تاکید کرد؛

شبکه ایستگاههای هواشناسی استان تقویت شود

استاندار گیلان تقویت و توسعه شبکه ایستگاه‌های هواشناسی استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: به هر میزان استفاده از تجهیزات روزآمد و فنآورانه بیشتر باشد، توانمندی ما در پیش‌بینی دقیق شرایط جوی، فزونی می‌یابد.
عضو هیات علمی گروه اقتصاد و حسابداری دانشگاه گیلان با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی هستیم گفت : سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در خط مقدم جنگ اقتصادی نیاز به پشتیبانی دارند لذا این مهم باید توسط دستگاه های دولتی و حاکمیتی مورد توجه جدی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت  نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: دولتمردان باید از تولیدکنندگان کاملا پشتیبانی کنند به ویژه دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی باید این حمایت همه جانبه باشد.
توسط سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی صورت پذیرفت؛

قدردانی از تلاش های کادر درمان بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی

مهندس سید مهدی نقوی سرپرست به همراه دکتر احمد دنیامالی نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای و تعدادی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی با حضور در بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی ضمن تبریک سال نو، با اهدای شاخه گل و لوح تقدیر از زحمات کارکنان این مرکز درمانی که در تمام طول سال و شرایط سخت ناشی از بیماری کرونا برای ارائه خدمات مطلوب به بیماران تلاش می کنند، قدر دانی کردند.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه استکبار و دستگاه‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی و آمریکا سعی دارند از طریق ایجاد جو روانی از شبهه و تأثیر کم رأی مردم در انتخابات، اقشار مختلف جامعه را از حضور در انتخابات دلسرد کنند گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ را می‌توان مهم‌ترین انتخابات در تاریخ جمهوری اسلامی نامید.
رییس هیئت مدیره کانون کارفرمایان گیلان:

دستگاه‌های دولتی از مانع‌تراشی در مسیر تولید دست بردارند

سماکچی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی باید به بخش خصوصی اهل واگذار شوند گفت: مقام معظم رهبری امسال را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند و انتظار داریم دستگاه‌های دولتی از مانع‌تراشی در مسیر تولید دست بردارند.
رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان گیلان معتقد است که در صورت تقویت تعاونی‌های مصرف و سیاستگذاری‌های دولت در حوزه تعاونی‌ها به جای تخصیص حق بن نقدی به کارگران می‌توان کالاهای اساسی با کیفیت به دست کارگران رساند.
رئیس سابق انجمن جنگلبانان ایران، با بیان اینکه جنگل های بکر هیرکانی در ایران قرار دارد که جزو میراث جهانی هستند، گفت: متاسفانه جاده های جنگلی گام نخست در بهره برداری از این اکوسیستم ارزشمند است، زیرا این جاده ها باعث شده دسترسی به جنگل های طبیعی بسیار آسان باشد.
نماینده مردم لاهیجان در مجلس:

مردم باید سفرهای خود را به گیلان را محدود کنند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با بیان اینکه علیرغم قرمز نبودن شهرهای شمالی، مردم باید سفرهای خود به این منطقه را محدود کنند، گفت: شهروندان استان‌های شمالی مهمان‌نواز بوده و قطعا در شرایطی که کرونا کنترل شده باشد پذیرایی بهتری از هم‌وطنان خواهند داشت.
فتاحی ویلاسازی‌هایی که بعضا در وسط اراضی کشاورزی گیلان اتفاق می‌افتد را ناشی از ضعف‌های قانونی خواند و گفت: طبق آمار کشوری، گیلان از حیث تغییر کاربری اراضی در کمیسیون ماده یک پایین‌ترین رتبه را دارد.