هفته دشوار برای فوتبال گیلان در لیگ دسته یک کشور

در جریان رقابت های لیگ دسته اول کشور از غروب امروز، تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی و چوکا تالش در بازی های خارج از خانه باید برابر حریفان قدرتمند خود قرار گیرند و تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا نیز عصر چهارشنبه باید در یک دیدار خانگی سخت به مصاف حریفش برود.
تصویر هفته دشوار برای فوتبال گیلان در لیگ دسته یک کشور

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، بر این اساس و در جریان این مسابقات، تیم فوتبال ملوان بندرانزلی غروب امروز باید در تهران رو در روی تیم مدعی و قدرتمند هوادار تهران که هدایتش برعهده عنایتی مهاجم اسبق و گلزن استقلال تهران است، قرار گیرد.

به طور حتم این دیدار برای تیم فوتبال ملوان بندرانزلی آسان نیست چون باید با یکی از مدعیان قهرمانی و آن هم در یک بازی خارج از خانه به رقابت بپردازند و به طور حتم ملوانان کار سختی را در این بازی پیش رو خواهند داشت.

البته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که هفته گذشته و پس از ۶ بازی، طعم شیرین پیروزی را چشید، باید مقابل تیم یک دست و خوب هوادار تهران قرار گیرد که این تیم از فرصت های به دست آمده به خوبی استفاده می کند.

البته ملوان با روحیه خوب مقابل تیم هوادار تهران قرار می گیرد و طرفداران این تیم امیدوارند که روند رو به رشد ملوانان با پیروزی هفته گذشته در این بازی خارج از خانه نیز ادامه یابد و این تیم بتواند در این بازی سخت و نفس گیر، حداقل یک مساوی کسب کند.

اما در سوی دیگر میدان به طور حتم تیم هوادار تهران در این بازی خانگی چشم به پیروزی و کسب هر سه امتیاز این دیدار دوخته است تا با برتری مقابل تیم ملوان، همچنان جزو مدعیان لیگ دسته اول و یکی از مدعیان قهرمانی قرار داشته باشد.

تیم فوتبال هوادار تهران هم اینک فقط با اختلاف یک امتیاز نسبت به تیم بادران تهران در رتبه دوم قرار دارد و تلاش این تیم، برتری در دیدار خانگی و بازی مقابل ملوان است که این امر کار را برای ملوانان سخت خواهد کرد.

به طور حتم دیدار تیم های فوتبال هوادار تهران و ملوان بندرانزلی یکی از حساس ترین بازیهای هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول بشمار می رود که کسب یک امتیاز از این دیدار نیز می تواند برای تیم ملوان نتیجه قابل قبولی محسوب شود.

تیم فوتبال هوادار تهران تا پایان هفته بیست و ششم این مسابقات با کسب ۴۳ امتیاز در مکان دوم و تیم فوتبال ملوان بندرانزلی با کسب ۳۶ امتیاز در مکان دهم جدول رده بندی رقابت های لیگ دسته اول کشور قرار دارند.

بازی دشوار چوکا در شیراز

اما تیم فوتبال چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در لیگ دسته اول نیز غروب امروز باید در دیداری خارج از خانه در شیراز برابر تیم خوب و یکدست فجر سپاسی قرار گیرد که به طور حتم پاشازاده و یارانش کار بسیار سختی را در شیراز و در بازی مقابل تیم فجر سپاسی پیش رو دارند.

چوکایی ها که تاکنون نتوانسته اند در رقابت های لیگ دسته اول نتایج خوبی را کسب کنند و هم اینک جزو تیم های انتهای جدولی محسوب می شوند، در این دیدار خارج از خانه نیازمند کسب حداقل یک امتیاز هستند تا با کسب مساوی برابر تیم قدرتمند فجر سپاسی، با روحیه خوب هفته آینده در دیداری خانگی به مصاف حریفش برود.

البته تیم فوتبال چوکا تالش هفته گذشته نیز در یک دیدار خانگی نتیجه بازی را به تیم شاهین شهرداری بوشهر واگذار کرد که در این شکست، اشتباهات فردی بازیکنان بیشتر نمایان و تاثیرگذار بود و پاشازاده سرمربی این تیم باید فکری به حال این امر داشته تا اشتباهات فردی این تیم به خصوص در دقایق پایانی بازی، کمتر شود.

اما تیم فوتبال فجر سپاسی حریف تیم فوتبال چوکا تالش در این بازی خانگی به طور حتم چشم به پیروزی در این بازی دوخته تا با برتری برابر چوکا، جزو تیم های صدرنشین باقی بماند و حتی در جدول رده بندی صعود داشته باشد که به طور حتم این امر، برای تیم چوکا مشکل ساز خواهد شد.

به هرحال تیم چوکا نیز همانند تیم فوتبال ملوان بندرانزلی باید در یک بازی سخت خارج از خانه به میدان برود اما طرفداران این تیم امیدوارند که چوکایی ها برابر فجر سپاسی با کنترل بازی حداقل یک امتیاز کسب کند تا شکست تلخ خانگی هفته گذشته را به فراموشی بسپارند.

تا پایان هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم فجر سپاسی شیراز با کسب ۴۰ امتیاز در مکان ششم و تیم فوتبال چوکا تالش با کسب ۲۵ امتیاز در مکان شانزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

شهرداری بندر آستارا در فکر پیروزی در بازی سخت خانگی

اما تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا دیگر نماینده استان گیلان در هفته بیست و هفتم این مسابقات باید در یک دیدار خانگی رو در روی تیم پارس جنوبی جم قرار گیرد که این دیدار عصر روز چهارشنبه (فردا) برگزار می شود.

تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا در دور برگشت این مسابقات تاکنون نتوانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند و از ۹ بازی انجام داده، فقط یک تساوی و یک امتیاز بدست آورده و در این دیدار خانگی نیازمند پیروزی و حصول هر سه امتیاز بازی است.

گرچه در این دیدار تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا باید با تیم قدرتمند پارس جنوبی جم به رقابت بپردازد اما به دلیل میزبانی، طرفداران تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا انتظار دارند که این تیم در این بازی دشوار به پیروزی برسد.

شهرداری بندر آستارا که در پایان دور رفت، صدرنشین و قهرمان نیم فصل اول بود، هم اینک به دلیل هشت شکست در دور برگشت، وضعیت مناسبی در جدول رده بندی ندارد و برای اینکه این تیم بیش از این در جدول رده بندی سقوط نکند، نیازمند کسب پیروزی در بازی های خانگی است.

با این وجود به طور حتم کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا مصمم اند که در دیدار خانگی خود برابر تیم قوی پارس جنوبی جم به برتری برسند تا این تیم با خروج از وضعیت بحرانی روند نتایج خوب دور رفت را در چند دیدار باقیمانده دور برگشت تکرار کند.

گرچه فاصله تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا حتی با تیمهای میانه جدول نیز افزایش یافته اما این تیم با پیروزی برابر پارس جنوبی جم می تواند با صعود در جدول رده بندی، خود را به تیمهای نیمه اول جدول نزدیکتر کند.

هم اینک و تا پایان هفته بیست و ششم رقابت های فوتبال لیگ دسته اول کشور، تیم پارس جنوبی جم با ۳۹ امتیاز در مکان نهم و تیم فوتبال شهرداری بندر آستارا با کسب ۳۲ امتیاز در مکان سیزدهم جدول رده بندی قرار دارند.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته اول باشگاه های کشور جام آزادگان، ۱۸ تیم در یک گروه به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می کنند که تیم های فوتبال ملوان بندرانزلی، چوکا تالش و شهرداری بندر آستارا نمایندگان گیلان در این لیگ هستند.

منبع: ایرنا

302460