معاون بهداشتی علوم پزشکی استان؛

26 هزار نفر از سالمندان گیلان واکسینه شده اند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان گیلان انجام می‌شود، گفت: ۲۶ هزار نفر از جمعیت حدود ۵۵ هزار نفری سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند.
تصویر 26 هزار نفر از سالمندان گیلان واکسینه شده اند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، آبتین حیدرزاده پیش از ظهر جمعه در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر از گروه‌های اعلام شده در برابر ویروس کرونا واکسینه شده اند.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال در استان گیلان انجام می‌شود، افزود: این افراد نیازی به مراجعه حضوری ندارند و مراقبان سلامت با آنها تماس گرفته و زمان و مکان تزریق واکسن به آنها اعلام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه گروه سنی ۷۹ - ۷۵ سال نیز می‌توانند با مراجعه به سامانه Salamat.gov.ir برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند، گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۸۰ سال به بالا نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۶ هزار نفر از جمعیت حدود ۵۵ هزار نفری سالمند بالای ۸۰ سال در گیلان واکسن کرونا را دریافت کردند، اضافه کرد: تزریق واکسن‌ها بر اساس اولویت بندی‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت است.

حیدرزاده با تأکید بر اینکه شهروندان نگران واکسیناسیون نباشند، گفت: قطعاً همه آنها بر اساس اولویت بندی‌های اعلام شده واکسینه خواهند شد.

منبع: مهر

301372