استاندار گیلان؛

برخورد با شرکت های آلاینده هوا موجب بازدارندگی سایر مراکز پرخطر است

استاندار گیلان بر ضرورت پیشگیری از آسیب های ناشی از تغییر شرایط اقلیمی گفت: برخورد با شرکت های آلوده کننده هوا و اطلاع رسانی آن از طریق رسانه ها، موجب بازدارندگی و پیشگیری از آسیب های آلایندگی توسط دیگر شرکت ها و مراکز پرخطر است.
تصویر برخورد با شرکت های آلاینده هوا موجب بازدارندگی سایر مراکز پرخطر است

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ارسلان زارع امروز در جلسه کارگروه مبارزه با آلودگی هوای گیلان؛ بر ضرورت حفظ سلامت شهروندان، حفاظت از اشتغال موجود و پیشگیری از آسیب های ناشی از تغییر شرایط اقلیمی اشاره و بیان کرد: قانون هوای پاک از جمله قوانین مترقی برای توسعه جامعه و کشور محسوب می شود.

وی فرهنگ سازی و توجه بیشتر مردم به پیشگیری از آلودگی هوا و نقش آفرینی موثر دستگاه های فرهنگی، موسسات تحقیقاتی، آموزش و پرورش و مراکز آموزش و عالی، رسانه ها، صدا و سیما و نیز دستگاه های متولی در راستای افزایش ضریب اطمینان استانداردها را مورد تأکید قرار داد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دستگاه ها باید با همکاری و هم افزایی مضاعف نسبت به اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت اهتمام ورزند، گفت: نظارت جدی بر کارت معاینه فنی تاکسی ها، کامیون ها و اتوبوس ها از طریق اتحادیه تاکسیرانان و راهداری و حمل و نقل جاده ای و خودروهای شخصی با همکاری پلیس راهور و نیز پایش مستمر خودروهای دستگاه های اجرایی، می تواند در کاهش آلایندگی موثر باشد.

زارع برخورد با شرکت های آلوده کننده هوا و اطلاع رسانی آن از طریق رسانه ها را نیز موجب بازدارندگی و پیشگیری از آسیب های آلایندگی توسط دیگر شرکت ها و مراکز پرخطر دانست.

در این جلسه علاوه بر بررسی اقدامات دستگاه های عضو کارگروه در راستای اجرای قانون هوای پاک، گزارش اداره‌کل هواشناسی در خصوص بروز پدیده گرد و غبار در استان نیز ارائه شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گیلان

301851