گیلان

مسئول فنی مجموعه داده کاوان کندو استان گیلان با اشاره به راه‌اندازی «سامانه هوشمند تفکیک از مبدا» گفت: هدف ما از توسعه اپلیکیشن «دوباره» ایجاد دو متغیر امکان و انگیزه برای شهروندان جهت اجرای فرایند تفکیک از مبدا است.
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به رشد صادرات استان به ۶۰۰ میلیون دلار طی سال گذشته، گفت: با وجود امکانات مناسب ترانزیتی و دسترسی به بازار ۴۰۰ میلیون دلاری کشورهای حوزه خزر، چنانچه در سطح کلان کشور عزم جدی برای پایلوت صادرات گیلان و برقراری ارتباط با کشورهای همسایه و افزایش تبادلات تجاری وجود داشته باشد، این استان دروازه ورود به بازارهای اروپایی و CIS و ارتقای جایگاه و تراز تجاری کشور می‌شود.
هشدار پلیس راه گیلان به مسافران نوروزی؛

رفتارهای پرخطر رانندگان به دقت رصد و با خاطیان برخورد می‌شود

صفاری با بیان اینکه تجهیزات کنترلی و تجهیزات هوشمند پلیس راه گیلان در مقایسه با نوروز سال گذشته افزایش یافته است گفت: رفتارهای پرخطر رانندگان به دقت رصد و با خاطیان برخورد می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه شالیزارها از اراضی ارزشمند این شهرستان محسوب می‌شوند که باید برای کشت برنج مورد استفاده قرار بگیرند، ادامه داد: با هرگونه تغییرکاربری و ساخت و ساز در اراضی شالیزاری  به شدت برخورد می کنیم.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان امروز گفت: ذخیره آب پشت سد سفیدرود درحال حاضر یک میلیارد و ۷۵ میلیون مترمکعب است. این حجم ورودی آب به سد، در مقایسه با پارسال به نصف کاهش یافته است که نگران کننده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اظهار داشت: استان گیلان با رشد ۲۷ درصدی تعداد نشریات از سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ جزو پنج استان برتر به لحاظ تعداد رسانه در کشور است.
در حالی که کمتر از ۲ هفته تا پایان فصل صید ماهیان استخوانی در گیلان باقی مانده، تاکنون هزار و ۳۳۰ تن ماهی استخوانی به تور صیادان گیلانی افتاده است.
هتل بوتیک‌ها از نظر اقتصادی در صنعت گردشگری اهمیت قابل توجهی دارد که موارد بسیاری از جمله زمینه تاریخی و فرهنگ محلی را در نظر می‌گیرند؛ بنای تاریخی «قندچی» در لاهیجان، «خانه نصرت رحمانی» و بنای تاریخی «حنانی‌ها» و بنای تاریخی «راهنما» و پنج بنای تاریخی دیگر در داخل بافت تاریخی رشت از جمله بناهایی هستند که با هدف تبدیل به هتل بوتیک، اقامتگاه سنتی، رستوران و... تغییر کاربری شدند.
کرونا همچنان جولان می دهد؛

مسافرت‌های نوروزی رنگ شهرها را تغییر داد

مدیرگروه بیماری های مرکز بهداشت گیلان، از مسافران خواست که دوره اقامت خودشان را دراین استان کوتاه و محدود کنند و گفت: شهرستان رودسر از وضعیت زرد به وضعیت نارنجی و شهرستان املش از وضعیت آبی به زرد منتقل شد.
فرماندار سیاهکل در نشست شورای اداری این شهرستان که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد گفت: هماهنگی و همکاری مدیران ادارات و نهادها برای توسعه و خدمت رسانی بهتر به مردم در این شهرستان، سبب ایجاد نظم و امنیت، تقویت اعتماد عمومی و همدلی بین مردم و مسئولان نظام است.
رئیس ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا گیلان با قدردانی از مردم استان در همراهی با تصمیمات این ستاد طی سال گذشته، تغییر رنگ کرونایی شهرهای استان را بیانگر ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی عنوان و با تأکید بر اینکه باید نظارتی دقیق بر رستوران‌ها اعمال شود، گفت: پرهیز از شکل‌گیری اجتماعات انسانی به‌ویژه درمناسبت هایی همچون روز طبیعت، همچنان استمرار یابد.
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش با اشاره به رتبه اول اشکورات رودسر در تولید فندق در کشور با تولید ۸۵ درصد فندق کشور گفت: رودسر در دنیا رتبه هشتم تولید فندق را دارد و برای استفاده بهینه از این ظرفیت نیازمند جذب سرمایه گذار هستیم.
جانشین فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با گرو‌های گردشگری در 2 روز پایانی هفته گذشته خبر داد و گفت: در این راستا از تردد 3 گروه گردشگری فاقد مجوز جلوگیری به عمل آمد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان؛

بررسی صلاحیت داوطلبین از فردا آغاز می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان با اعلام اتمام بررسی صلاحیت داوطلبین در هیئت‌های اجرایی استان، گفت: بررسی صلاحیت داوطلبین ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از سوی هیئت‌های نظارت از فردا در شهرستان‌های استان آغاز می‌شود.