با حضور معاون وزیر علوم صورت پذیرفت؛

بهره برداری از پروژهای تحقیقات کشاورزی در دانشگاه گیلان

با حضور دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سالن تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان و طرح احداث ساختمان آزمایشگاه مهندسی رودخانه مربوط به پژوهشکده حوضه آبی خزر این دانشگاه امروز به بهره برداری رسید.
تصویر بهره برداری از پروژهای تحقیقات کشاورزی در دانشگاه گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سالن تحقیقاتی و آموزشی دانشکده کشاورزی با زیربنای ۵۱۲ مترمربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال به گشایش یافت، این پروژه فاز دوم مجموعه مزرعه دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان است که به منظور انجام پروژه های تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین اجرای طرح های پژوهشی اساتید با قابلیت پرورش انواع طیور راه اندازی شد.

دانشکده کشاورزی دانشگاه گیلان با ۷۲ رشته گرایش و ۸۷ عضو هیات علمی علاوه بر مقاطع کارشناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای رفع نیازهای جامعه به ویژه استان گیلان که کاربری کشاورزی در آن از اولویت ها بوده، فعالیت می کند.

طرح احداث ساختمان آزمایشگاه مهندسی رودخانه مربوط به پژوهشکده حوضه آبی خزر دانشگاه گیلان نیز امروز بهره برداری شد، آزمایشگاه مهندسی رودخانه با زیربنای ۶۴۰ متر مربع و با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

طرح فاز ۱ پژوهشکده حوضه آبی خزر دانشگاه گیلان است که به منظور توسعه فضای آزمایشگاه هیدرولیک دانشگاه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری و اجرای طرح‌های پژوهشی اساتید رشته های مختلف دانشکده های مرتبط در موضوعات مربوط به دریای خزر راه اندازی شد.

بازدید از مرکز نوآوری در حال ساخت در دانشگاه گیلان، بازدید از دهکده ورزشی در مجتمع تربیت بدنی، بازدید از آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گیلان و نشست با روسای دانشگاه های استان گیلان از جمله برنامه های معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به استان گیلان است.

معاون پژوهشی و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به گیلان از دهکده نوآوری و فناوری فشتام پارک علم و فناوری، فرآیند ساخت شهرک علم و فناوری گیلان، مرکز نوآوری صنایع خلاق و فناوری های نرم و مرکز رشد فناور شهرستان بندرانزلی بازدید می کند.

بر اساس آخرین آمار ۱۹ هزار دانشجو در دانشگاه گیلان تحصیل می کنند که ۴۰ درصد دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی شامل ٩٧ گرایش دکتری و ١٧٠ گرایش کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز، لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

منبع: ایرنا

304402