کرمان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از احیای هنر نساجی سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با هوشیاری ماموران پلیس محموله 232 کیلویی تریاک که توسط دو زن در حال انتقال بود کشف شد.
در پی مشاهده فعالیت‌های عمرانی برای احداث خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس در نزدیکی دره‌راگه، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با تأیید این موضوع، از توقف این فعالیت‌ها خبر داد و اعلام کرد: خطری دره را تهدید نمی‌کند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از راه‌اندازی ۱۵ کارگاه مرمتی از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده در این استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ کارگاه مرمتی فعال شده است.
رئیس مجمع نمایندگان ‌کرمان از انهدام تیم بزرگ تروریستی در این استان که ‌با رژیم صهیونیستی هماهنگ و مرتبط بودند خبر داد و گفت: اعضای این تیم می‌خواستند در کرمان و دیگر نقاط کشور اقدامات خرابکارانه انجام بدهند. نیروهای اطلاعاتی استان کرمان بلای بزرگی را از سر کشور و استان دفع کردند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره گل محمدی لاله‌زار بردسیر، روز جمعه دوم تیرماه جاری در سایت گردشگری این منطقه گفت: برای حضور بیشتر مردم در این جشنواره تورهای گردشگری راه‌اندازی می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استان کرمان هفت اثر ثبت جهانی و بالغ بر ۷۰۰ اثر ثبت ملی دارد که دو اثر دیگر در قالب کاروانسرا به آثار ثبت جهانی استان اضافه خواهد شد.
به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی؛

۱۰ موزه استان کرمان دیجیتالی می‌شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به ۲۸ اردیبهشت، روز جهانی موزه و آغاز هفته میراث‌فرهنگی گفت: طرح دیجیتال‌سازی ۱۰ موزه این استان در این هفته اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از مجموعه‌های صنعتی است که مجوز اولین شرکت تأمین سرمایه را دریافت کرده و فعالیت آن شروع شده و انتظار داریم این شرکت تأمین سرمایه در فرایند تأمین مالی طرح‌ها نقش ویژه‌تری را بازی کند.