کرمان

دبیر مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: وزیر میراث‌فرهنگی در سفری که به استان کرمان شهرستان جیرفت داشتند از آثار تاریخی تپه کنار صندل، تپه قلعه کوچک، شهر قدیم جیرفت و سایر اماکن باستانی و گردشگری بازدید داشتند که این کاوش و حفاری از مصوبات این سفر بوده است.

همزمان با سالگرد شهادت شهید سلیمانی،

۴۰۰۰ فقره سند مالکیت روستایی صادر می‌شود

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست مشترک با مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان، اظهار کرد: همزمان با هفته مقاومت و سالگرد شهادت شهید سلیمانی، ۴۰۰۰ فقره سند مالکیت روستایی شهرستان جازموریان صادر می‌شود.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:

امیدواریم میزبان خوبی از زائران حاج قاسم داشته باشیم

سردار محمدعلی نظری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران حاج قاسم سلیمانی نسبت به سال قبل حدود 30 درصد افزایش پیدا کند، امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده میزبان خوبی از زائران حاج قاسم داشته باشیم.
رئیس بیمارستان پاستور بم گفت: شرق استان کرمان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، کمبود تخت دارد، از لحاظ استانداردهای کشوری خیلی عقب هستیم و نیاز به ۴۰۰ تخت بیمارستانی در بم داریم تا به کف استاندارد کشوری برسیم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبر آباد گفت: پس از انجام یکسری اقدامات فنی و منسجم اطلاعاتی، اعضای این شبکه قاچاق سلاح و مهمات جنگی از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) مورد شناسایی قرار گرفتند.
آنان که یوسف‌ گمگشته داشتند عمیق‌تر می‌نگریستند، هر تابوت گویی فرزندشان بود؛ هر تابوت یک داستان، یک مادر، یک چشم‌انتظار بلکه دنیا دنیا انتظار ولی امروز همه آمده بودند به فرزندان وطن بگویند خانواده آنانند، همان مادر همان خواهر همان پدر و همان‌ها که یادمان نرفته همان جوان ۱۹ و ۲۰ ساله‌ای هستی که سال‌ها برای امنیت ما از خانه دور ماندی.
رییس اداره تصفیه امور ورشکستگی استان کرمان گفت: رسیدگی به تصفیه پرونده‌های ورشکستگی با لحاظ سرعت و دقت لازم وفق مقررات در دستور کار است.
فرودآمدن یک فروند بالگرد صبح امروز (دوشنبه) در چهارراه سپه شهر کرمان برای بسیاری از شهروندان خبرساز شده درحالی که این رویداد مربوط به ضبط بخشی از سریالی درباره حاج قاسم است.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری داوری مهر اصالت گفت: هنرمندان صنایع‌دستی تا ۱۸ آذرماه جاری مهلت دارند آثار هنری خود را به معاونت صنایع‌دستی ارسال کنند.
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی این استان از ۱۴ تا ۱۸ آذرماه سال جاری در سیرجان گفت: از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی کرمان برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی استان کرمان از تاریخ ۱۴ تا ۱۸ آذرماه امسال در محل پیاده‌راه گلیم شهرستان سیرجان برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور سهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده و برای رسیدن به اهداف برنامه باید توسعه زیرساخت‌ها انجام شود.