کرمان

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی کرمان گفت: افزایش ابر پدیده غالب جوی در سطح استان است و برای روزهای پایانی هفته نیزتا ۲ درجه کاهش دما را داریم.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری کرمان، از جان‌باختن فردی به علت سقوط در چاه در حوالی «ابتدای جاده قدیم ماهان» خبر داد.
دادستان کل کشور با اشاره به گلایه خودروسازان درباره قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت تاکیدکرد: کارشناسان اعلام کردند بیشتر خودروها مونتاژ هستند و قسمتی هم که قطعه‌سازی است، کار، دست خودروسازان افتاده و به‌ راحتی می‌توانند نوع ارایه ماشین و زمان آن را تعیین کنند، لذا این افزایش قیمت خودرو برای جامعه توجیهی ندارد.
سرپرست راه و شهرسازی جنوب استان کرمان با بیان اینکه برآوردهای اولیه از اعتبارات ساخت یک پروژه آفتی بوده که به سرعت اجرای پروژه آسیب وارد کرده و افزایش هزینه‌ها و تورم عامل اصلی کندی اجرای پروژه‌های راهسازی است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در یک عملیات منسجم اطلاعاتی، شبکه سازمان‌یافته قاچاق فرآورده‌های نفتی به صورت همزمان در استان کرمان و چهار استان دیگر کشور مورد ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه قرار گرفت و متلاشی شد.
انتقاد رئیس مرکز ملی فرش ایران از عدم مطالبه‌گری فعالان صنعت فرش کرمان؛

هیچ کرمانی برای دریافت کارگزاری فرش اقدام نکرده است

رئیس مرکز ملی فرش ایران از ایجاد کارگزاری‌های تخصصی فرش و ارائه گواهی اصالت و شناسه فرش در کشور خبر داد و گفت: کارگزاری‌های فرش ایجاد کرده‌ایم و هنوز یک نفر از کرمان برای دریافت کارگزاری فرش به ما مراجعه نکرده است.
استاندار کرمان با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف ساختمان شرکت فرش کرمان، گفت: باید این ساختمان به بخش خصوصی واگذار شود زیرا دولت نمی‌تواند از آن نگهداری کند و بخش خصوصی ضمن نگهداری از آن می‌تواند از امکان گردشگری این ساختمان نیز بهره ببرد. امکان تولید فرش نیز در این ساختمان باید فراهم شود.
مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافت گفت: پرونده شش اصله درخت گردوی کهنسال روستای‌های قالان و مغوییه و دو قلعه تاریخی کهت خَبْر و اسلام‌آباد دشتاب شهرستان برای ثبت ملی آماده می‌شود.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال اعتبار موزه‌ها توسط مجلس شورای اسلامی افزایش پیدا کرد و با توجه به اولویت موزه بم حتما اعتبار اضافه‌تری نسبت به آنچه مصوبه ویژه بودجه ۱۴۰۲ است، در نظر می‌گیریم.
قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

امضاهای طلایی را از میراث فرهنگی حذف کرده‌ایم

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امضاهای طلایی و انحصار را در میراث فرهنگی و ثبت آثار حذف کرده‌ایم.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از احیای هنر نساجی سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود.
فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: با هوشیاری ماموران پلیس محموله 232 کیلویی تریاک که توسط دو زن در حال انتقال بود کشف شد.
در پی مشاهده فعالیت‌های عمرانی برای احداث خط لوله انتقال آب خلیج‌فارس در نزدیکی دره‌راگه، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رفسنجان با تأیید این موضوع، از توقف این فعالیت‌ها خبر داد و اعلام کرد: خطری دره را تهدید نمی‌کند.