مرکز جامع درمان اعتیاد کردستان مطرح کرد:

راه‌اندازی مرکز جامع درمان اعتیاد در کردستان

مرکز جامع درمان اعتیاد کردستان توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدیو کنفرانس در سنندج افتتاح شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، ناصر کریمیان؛ مرکز جامع درمان اعتیاد کردستان عصر روز سه‌شنبه توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بصورت ویدیو کنفرانس در سنندج افتتاح شد

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان در آیین بهره‌برداری از این مرکز گفت: این مرکز تجمیع، ترکیب و تلفیقی از تمام پروتکل‌های درمانی برای معتادان است.

ناصر کریمیان افزود: پذیرش معتادان در این مرکز شامل ۲ دوره خواهد بود که ۱۵ روز اول مرحله سم‌زدایی و سه ماه و نیم تا چهار ماه بعد آن نیز اقامت افراد معتاد در این مکان برای بهبودی کامل است.

وی یادآور شد: در داخل این مکان، یک مرکز فنی حرفه‌ای نیز دایر شده تا این افراد بتوانند در مدت زمان اقامت خود، دوره مهارت آموزی و حرفه‌آموزی را نیز بگذارند تا مهارتی یاد بگیرند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی کردستان با بیان اینکه در این مرکز دوره‌های مختلف از جمله معرق‌کاری، منبت‌کاری و برق با همکاری مرکز فنی و حرفه‌ای کردستان آموزش داده می‌شود، افزود: پس از بهبودی معتادان و خروج آنان از مرکز در زمینه رفع موانع اشتغال آنها نیز کمک خواهیم کرد.

کریمیان گفت: معتادانی که در این مرکز پذیرش می‌شوند هشت ماه پس از دوره اقامتی، (چهار ماهه) با مرکز ارتباط دارند و در طول هفته چند جلسه باید در کلاس‌های آموزشی و روان‌شناختی شرکت ‌کنند.

شفیعی ـ استان کرمانشاه

230105