سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب:

چرخش مدیریت‌ها، پست‌ها و شغل‌ها زمینه ساز تسهیل امور اجرایی می گردد

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: یکی از مکانیسم‌های دو نقشی که هم تسهیل در امور اجرایی دستگاه‌ها و هم توسعه منابع انسانی را به دنبال دارد چرخش مدیریت‌ها، پست‌ها و شغل‌هاست.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، حجت‌الاسلام سعید عسگری؛ سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز در مراسم تکریم و معارفه مسئول مرکز بزرگ اسلامی دیواندره به موضوع قضای حاجت مؤمن از منظر احادیث پرداخت و اظهار کرد: بابی در کتب شیعه و اهل سنت به نام باب قَضَاءُ حَاجَةِ اَلْمُؤْمِنِ و باب قَضَاءُ حوائج الناس وجود دارد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: این حدیث از اهمیت خدمت‌ به مومنین و مسلمین و اجر و ثوابی که دارد اشاره می‌کند.

وی به حدیثی از امام جعفر صادق در این زمینه اشاره کرد و گفت: امام جعفر صادق (خ) فرمود: «برآوردن حوائج و نیازمندی های مؤمن از هزار حجّ مقبول و آزادی هزار بنده و فرستادن هزار اسب مجهّز در راه خدا، بالاتر و والاتر است».

وی تصریح کرد: این در زمانی عنوان شده که انجام مناسک حج شرایط بسیار سختی داشته است.

وی افزود: در حدیثی دیگر از این امام همام نقل شده است که فرمود: روا ساختن حاجت مؤمن از آزاد کردن هزار بنده، در راه خدا بهتر است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه حدیث خطاب به کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست و عمومیت دارد، گفت: این وظیفه شرعی همه انسان‌هاست که برای رسیدگی به امور مومنین تلاش کنند.

حجت‌الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: اما اگر کارگزار شدید وظیفه انسان خیلی سنگین می‌شود، چراکه علاوه بر آن وظیفه دینی و شرعی وقتی اسم کارمند نظام را گرفتید یک وظیفه قانونی را هم برای شما ایجاد می‌کند که تخطی از آن پیگیری قانونی دارد.

وی در ادامه به انتظارات از مسئولین دولتی هم اشاره کرد و افزود: امیدواریم مسئول جدید مرکز بزرگ شهرستان دیواندره مورد حمایت‌ فرماندار و سایر مسئولان باشد.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: یکی از مکانیسم‌های دو نقشی که هم تسهیل در امور اجرایی دستگاه‌ها و هم توسعه منابع انسانی را به دنبال دارد چرخش مدیریت‌ها، پست‌ها و شغل‌هاست.

عسگری خاطرنشان کرد: همه روانشناسان و کسانی که در بحث مدیریت کارکرده‌اند بر این عقیده هستند که برای پویایی و دستیابی سازمان به اهداف و برنامه‌های تعیین شده تکیه بر برگزاری صرف نشست‌ها و دوره‌ها آموزشی و علمی بکند این دستگاه به اهدافش نخواهد رسید و ابتر خواهد ماند.

وی چرخش پست‌های مدیریتی را بهترین راهکار برای ایجاد سرزندگی و پویایی در هر دستگاه و سازمانی دانست و عنوان کرد: آموزش‌ها از طریق جابجایی در مشاغل مختلف صورت می‌پذیرد و رایج‌ترین و منطقی‌ترین روش برای بهیسازی منابع انسانی است.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور تصریح کرد: چرخش‌ها مدیریتی و پستی است که باعث می‌شود پتانسیل و ظرفیت‌هایی انسان‌ها شکوفا شود.

حجت‌الاسلام عسگری با بیان اینکه شاید فردی در یک پست و جایگاه نتواند انگونه که باید منشا خدمت باشد، گفت: این جابجایی‌ها و چرخش پست‌هاست که موجب پویایی افراد و در نتیجه سازمان و دستگاه می‌شود.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خاطرنشان کرد: ماموستا فاتح کهنه پوشی و حجت‌الاسلام مالکی هر دو از نیروهای ارزشی و توانمند، متعهد، دلسوز مرکز بزرگ اسلامی هستند و امیدواریم هر دوی این عزیزان در پست‌های مدیریتی جدید خود بتوانند منشا خیر باشند.

عباسعلی ـ استان کردستان

229945