کردستان

رییس اداره امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: در انتخاب خانه مطبوعات استان کردستان شاهد مشارکت 75 درصدی اعضای این خانه بودیم.

بسیاری از متولیان امر از وفور روغن در سطح بازار سخن می گویند و اعلام می دارند که با محتکران، گرانفروشان و... این ماده خوراکی به شدت برخورد می کنند ولی در این بین تاکنون کسی از جامعه ناظری در این بخش ندیده است.

اواخر هفته جاری صورت می گیرد؛

سفر «نوبخت» به کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از سفر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور به این استان در اواخر هفته جاری خبر داد.

پرسون از فعالیت متکدیان در کردستان گزارش می دهد؛

«تکدی گری» در بستر سرد خیابان های شهر

با وجود اینکه شاهد سرمای شدید در این کردستان هستیم، ولی متکدیان همچنان دست از تکدی گری بر نمی دارند.

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا؛

مراسم «عروسی پیرشالیار»  لغو شد

فرماندار سروآباد از برگزار نشدن مراسم «عروسی پیرشالیار» در این شهرستان به دلیل شیوع کرونا خبر داد.

یادداشت/ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی از زمان استقرا تا زمان حال، همواره در چند جبهه و با ابزارهای متناسب با آن جبهه درگیر بوده و قطعا این درگیری در آینده هم ادامه خواهد داشت

گفتگوی پرسون با شوالیه موسیقی ایران به بهانه زآدروز حکیم طوس:

شعر فردوسی هنرستان بشر است/ من برآمده از یک فرهنگ حماسی ام

من برآمده از یک فرهنگ حماسی هستم. در فرهنگ سرزمین کرد، حماسه و عرفان و رزم و بزم در کنار هم‌اند. آنچه حس غرور را در میان ما ایرانیان تقویت می‌کند، به‌راحتی در میان این قوم خالص آریایی قابل‌رؤیت است. درویش‌حسن خراباتی از دوستان پدر و مادرم که با خانواده ما رفت‌وآمد داشت در این زمینه تأثیر زیادی بر من گذاشت. روحیه‌ای سرشار از سلحشوری و عرفان و غنا در فرهنگ ادبیات و موسیقی از ویژگی‌های ایشان بود.
سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد:

افتتاح مدرسه «حج» در مسجد قبا سنندج

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور مدرسه حج در مسجد قبا و در مرکز تخصصی امام شافعی افتتاح خواهد شد، گفت: در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های بسیاری داریم که از آن جمله می توان به بازدید از خانواده معظم شهدا، دیدار با روحانیون شاخص استان، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان اشاره کرد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 70 درصد از روستاهای کردستان از شبکه فاضلاب برخوردارند و از این حیث استان کردستان رتبه ممتاز کشور را در اختیار دارد.

به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به وطن، زنگ «انقلاب» در مدارس استان کردستان به صدا درآمد.

شهردار توپ آغاج گفت: در بحث خدمات شهری و عمرانی کارهای بسیار خوبی در این مدت در شهر توپ آغاج انجام گرفته است و روند انجام پروژه های عمرانی در آینده سرعت بیشتری به خود خواهند گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

6461 تن روغن خوراکی در سطح کردستان توزیع شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در طول 5 ماهه اخیر بیش از 6461 تن روغن در سطح کردستان توزیع شده است و از این حیث هیچ مشکل و کمبودی نداریم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد:

رشد 4 درصدی جوجه ریزی در استان کردستان/ کاهش آمار جوجه ریزی در کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: آمار جوجه ریزی در کل کشور در حدود 104 میلیون قطعه است که نسبت به سال گذشته 1 میلیون جوجه ریزی کاهش داشته است ولی در کردستان در بحث جوجه ریزی مشکلی نداریم و نسبت به میانگین کشوری 4 درصد رشد داشته ایم.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بهره‌ جستن از توان فعالیت‌های دانش بنیان، همکاری شرکت‌های فناورانه حوزه داروهای گیاهی و تقویت این حوزه با توجه به پتانسیل‌های استان گام مهمی در راستای اشتغالزایی و رشد شرکت‌های مذکور است و می‌تواند دانشگاه علوم پزشکی کردستان را به سوی دانشگاه‌های نسل سوم سوق دهد.

در این روزها پیدا کردن یک بطری روغن برای هرکسی به نوعی یک پیروزی و فتح بزرگ است ولی مسئولان همواره می گویند در بازار می توان به وفور روغن پیدا کرد و خرید. حال منظور مسئولان روغن خوراکی است یا روغن موتور و.....

عبیدالله رستمی؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با ارسال نامه به دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار برگزاری جشنواره های موسیقی در پیاده راه فردوسی و بوستان موسیقی شد.