کردستان

نشست هم‌اندیشی علمای شیعه و سنی با عنوان «نقش روحانیت در کاهش آسیب‌های اجتماعی» در سالن اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد.
امام جمعه سنندج گفت: وقت آن آمده است که سران ممالک اسلامی و حتی سران جهان با تفکر عمیق و با بصیرت واقعی مسایل را پیگیری نمایند زیرا باید به ذلت کشاندن ملت ها و سرکوب مستضعفان دیگر کشور تمام شود.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

عالم باید همواره در کنار مردم باشد

نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: عالم باید همواره در کنار مردم برای حل مشکلات باشد و از این رو باید به عنوان یک مشاور دینی حضوری ماندگار داشته باشد.

به منظور بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی صورت می گیرد:

سفر جهانگیری به استان کردستان

معاون اول رییس جمهوری به منظور بازدید و بهره‌برداری از چند طرح مهم عمرانی و شرکت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی روز شنبه به استان کردستان سفر می‌کند.
گزارش پرسون از آخرین وضعیت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کردستان؛

شناسایی 3 کانون جدید آنفلوانزای فوق حاد پرندگان / خطر فراگیر شدن بیماری در سطح استان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از شناسایی 3 کانون جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در  شهرستان دیواندره، مریوان و سقز خبر داد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد:

«مرگ» مزد نسخه های عطاری ها برای درمان کرونا

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متاسفانه برخی از شایعات باعث گردیده که مردم برای درمان کرونا به سمت داروهای گیاهی بروند و خودسرانه اقدام به مصرف آن کنند که این امر بسیار خطرناک است.

مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

دشمن امروز در آرزوی مذاکره مستقیم با ایران است/قدردان این اقتدار باشیم

مدیر مدرسه علمیه کامیاران گفت: باید قدردان این جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان باشیم و به خود افتخار کنیم که کشورهای اروپایی که روزگاری ایران و منطقه برایشان به مانند حیاط خلوت بود، اکنون در آرزوی نشست روی یک میز مشترک برای مذاکره با ایران هستند که این اوج جایگاه نظام را می رساند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی کردستان خبر داد:

لغو برگزاری مراسم اعتکاف در کردستان

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان کردستان از لغو برگزاری مراسم اعتکاف در این استان خبر داد.

یادداشت/ به چالش کشیدن ابرقدرت غربی با سلاح های ساده نشان دهنده ضعف راهبردی ایالات متحده در برابر حملات ایذایی گروههای مقاومت است و سامانه های پیشرفته پدافندی چون C-RAM نیز برای آنان مصونیت نخواهد آورد.
گزارش پرسون از دهه شصتی ها؛

«نسلی» که سوخت

از اثرات مخرب ازدواج دیرهنگام می توان به اثرات روانشناختی در سطح فردی اشاره کرد که می تواند معضلاتی در محیط خانوادگی در پی داشته باشد، به عنوان مثال کاهش یا نبود حمایت های مختلف از نظر مالی، عاطفی، شناختی، انگیزشی که به دلیل به هنگام نبودن ازدواج فرد هیچگونه رغبت و اشتیاقی بین اعضای خانواده در این امر وجود ندارد اشاره کرد.

ناگفته های ادریس دلارامی؛ کارگردان جوان سقزی فیلم «باگرو» از رنج کولبران:

ما برای ایران کولبری می کنیم اما دست گدایی به سمت غریبه ها دراز نمی کنیم

باید این نگاه را به انسان کُرد، درام‌های کُرد، مدنیت کُرد و زندگی این مردم داشته باشیم. البته اشاره کنم نه اینکه با سینماهای تهران و خارج از مرز قهر کنیم، باید سراغ آنها هم برویم تا اینکه سینمای خودمان را ثروت‌مند کنیم. اگر ما خودمان را فراموش کنیم، اولین چیزی که قربانی می‌شود فرهنگ و زندگی کردستان است.
یادداشت/دولت فخیمه «تدبیر وامید» در یک اقدام شتاب زده و فاقد هرگونه تفکر تدبیر مابانه تنها روزنه امید ادامه حیات نیمه جان نشریات را از بین برده تا با بریدن رگ حیاتی نشریات که همانا آگهی های دولتی است با چاقوی بی تدبیری عملا مراسم ختم مطبوعات را اعلام نماید.

استاندار کردستان گفت: درگیری یک ساله کشور با ویروس کرونا، موجب فوت تعدادی و ابتلا عده زیادی به درد و رنج بیماری شده اما این خستگی‌ها نباید منجر به بی تفاوتی شود چرا که زنگ خطر موج چهارم کرونا به صدا درآمده است.

رئیس هیات بوکس استان کردستان گفت: با کسب ۴ مدال طلا، ۳ مدال نقره و یک برنز رتبه اول مسابقات المپیاد استعدادهای برتر کشور را کسب کردیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان عنوان کرد:

بازداشت 67 قاچاقچی عمده در کردستان/افزایش 14 درصدی مواد مخدر در استان

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی کردستان گفت: براساس آمار موجود میزان کشفیات مواد مخدر سنتی و صنعتی در استان کردستان نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد 14 درصدی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در گفت وگو با پرسون:

احتمال طغیان «سن غلات» در کردستان بسیار بالاست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از مهمترین مشکلاتی که امسال احتمال برخورد با آن را خواهیم داشت، مسئله «سن غلات» می باشد که اگر وضعیت آب و هوایی این گونه پیش برود باید منتظر این وضعیت ناخوشایند باشیم که بی شک خسارت های زیادی به بخش کشاورزی وارد خواهد کرد.

حوریا کلوندی؛ رئیس شورای اسلامی شهر قروه علیرغم عادت مرسوم برگزاری جلسات که با حضور اصحاب قلم برگزار می شود، از ورود هرگونه خبرنگار به جلسه شورای این شهر جلوگیری به عمل آورد و همین عامل باعث واکنش خبرنگاران به عملکرد وی و بایکوت خبری شورائیان این شهر گردید.

بازار موز هم برای مشتریان و شهروندان به یک کابوس تبدیل شده است، قیمت موز با کیفیت معمولی روز گذشته 45 تا 50 هزار تومان عرضه می شد، یعنی هر عدد موز متوسط 8 هزار تومان! و به معنای بهتر هر کارگر ساختمانی با حقوق آن روزش می تواند حداکثر 12 عدد موز بخرد.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان در گفتگو با پرسون:

بارش کولاک در گردنه های کردستان/ کاهش 15 درجه ای دمای هوا در استان

مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: بیشترین کاهش دما در کردستان روز پنجشنبه هفته جاری خواهد بود که براساس پیش بینی های صورت گرفته شاهد کاهش 10 تا 15 درجه ای هوا در مناطق شرقی و شمالی این استان تا میانه هفته آینده خواهیم بود.