رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

اختصاص 2500 میلیارد تومان اعتبار به بخش دامپروری زمینه ساز جهش اقتصادی کردستان می شود

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش دامپروری می تواند باعث جهش اقتصادی خوبی در استان کردستان شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، سید جواد ساداتی‌نژاد؛ رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه بازدید از طرح های کشاورزی در استان کردستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: اختصاص 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار برای بخش دامپروری می تواند باعث جهش اقتصادی خوبی در استان کردستان شود.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: این تسهیلات در نظر گرفته شده می تواند زمینه ساز توسعه 13 هزار تنی گوشت قرمز در استان کردستان شود که این رقم بیش از 13 درصد از نیاز وارداتی کشور را منتفی خواهد کرد.

ساداتی نژادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: این طرح پنج ساله یکی از سه طرح پیشران توسعه اقتصادی در این استان که ظرفیت‌های بی‌نظری در کردستان به‌عنوان قطب کشاورزی و دامداری کشور وجود دارد و امیدواریم با حمایت‌های مجلس شاهد رونق این ظرفیت‌ها در این استان باشیم.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون کشاورزی مجلس نگاه ویژه ای به طرح های کشاورزی در کردستان دارد که طرح ایجاد شبکه آبیاری اصلی و فرعی یکصدهزار هکتاری زمین های پایاب سدهای این استان یکی از آنهاست که زمینه اشتغال 24 هزار نفر را ایجاد خواهد کرد.

ساداتی نژاد در ادامه سخنان خود افزود: یکی دیگر از طرح های ما توسعه 50 هزار هکتار باغ مثمر در استان کردستان است که این طرح به نوبه خود زمینه ساز ایجاد شغل برای 25 هزار نفر در این خطه خواهد شد.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه کردستان در بحث طرح های گلخانه ای از میانگین کشوری پایین تر است، ان شاء الله زمینه احداث 1900 هکتار گلخانه در این استان کلید خواهد خورد.

ساداتی نژاد در پایان بیان داشت: طبق آمارهای موجود بیش از چهارصد هزار هکتار از اراضی کشاورزی در کردستان به صورت دیم می باشد که این رقم بسیار بالایی می باشد، بنابراین باید نگاه ما به این حجم عظیم از اراضی دیم معطوف باشد و از این اراضی برای کاشت علوفه و دانه های روغنی استفاده کنیم.

فاطمه عباسعلی ـ استان کردستان

246886