کردستان

جامعه ما سالیان متمادی است که دچار یک کرختی و وضعیت منفعل شده است و کرونا توانست ویژگی‌های جامعه ایرانی را عیان کند، بنابراین این فرضیه که کرونا هم مشکلات را هویدا کرد و هم بر شدت آنها افزود، فرضیه‌ای بی پایه نیست، بلکه این فریضه بسیار به واقعیت نزدیک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان عنوان کرد:

خسارت زلزله مریوان به 555 واحد مسکونی/ بیشترین خسارت‌ها در بخش مسکن روستایی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: آخرین خسارت ها نشان می‌دهد که زلزله هفته گذشته مریوان به 555 واحد مسکونی در روستا و شهر آسیب رسانده است.

یادداشت میهمان؛

قصه ناتمام وکیل ستیزی

یادداشت/معلوم نیست سیاستگذاران رسانه ملی چه اصراری دارند تا در همه سریالهای پرمخاطب خود این مطلب را به جامعه بقبولانند که هر جا کلاهبرداری و دزدی و جعل و خیانت در امانت است حتما پای یک وکیل نیز در میان است!

مدیر مرکز جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: سال گذشته 243 متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شدند که از این تعداد 161 نفر مرد و 82 نفر نیز زن بودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در روز نخست 500 داوطلب کار ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی روستا در استان کردستان را انجام داده اند که از میان 2936 داوطلب شوراهای روستا، 42 نفر آنان را بانوان تشکیل می دهند و مابقی داوطلبان مرد هستند.

پرونده ‌های خسارت‌ زلزله‌ استان ‌های کردستان و خراسان ‌رضوی با اتکا به تجربیات گذشته، برنامه ‌ریزی ‌ها و هماهنگی ‌ها به سرعت تکمیل و مبالغ مربوط در کوتاه ‌ترین زمان به حساب ذی ‌نفعان واریز می ‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تاکید کرد:

تعطیلی مشاغل شغلی 2، 3 و 4 در کردستان/لزوم جمع آوری دستفروشان در شهر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به بحران کرونا در استان بر لزوم رعایت پروتکل ها و نیز جمع آوری مشاغل پرخطر همانند دستفروشی و... تاکید کرد.

مدیر حوزه علمیه کامیاران در گفت وگو با پرسون:

بسیاری در تلاش برای کمرنگ کردن انتخابات ریاست جمهوری هستند

مدیر حوزه علمیه شهرستان کامیاران گفت: بسیاری از کسانی که عمدا یا سهوا به دنبال جلوگیری از برگزاری یک انتخابات پرشور در کشور هستند، این مهم را به اذهان مردم القا می کنند که این انتخابات فرمایشی است، این انتخابات تاثیری در وضعیت ما ندارد و... که همه این سخنان تلاشی برای کمرنگ کردن این همه پرسی بزرگ ملی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در گفت وگو با پرسون:

کمک های ضروری بین مردم روستای «جشنی آباد» مریوان پخش شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: با بررسی های به عمل آمده در بحث آسیب های زلزله و نیازهای ساکنین روستاهای محل این زمین لرزه صبح امروز کمک های جمعیت هلال احمر استان کردستان به روستای «جشنی آباد» رسید و بین مردم این روستا پخش شد.

در کمتر از 24 ساعت بیش از 505 بیمار مبتلا به کرونا در سطح استان کردستان شناسایی شده است که نیمی از این بیماران به نوع کرونای انگلیسی مبتلا هستند.

امام جمعه سنندج گفت: بیماری کرونا با کسی شوخی ندارد و هر کسی را می تواند مبتلا کند و بی گمان سهل انگاری ما که به نوعی پایمال کردن حقوق دیگران است می تواند برای استان فاجعه آفرین باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد:

ساخت 2 هزار و 286 واحد مسکن شهری برای قشرهای آسیب پذیر در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه 2862 واحد مسکن شهری برای قشرهای آسیب پذیر در استان ساخته شده است، بیان کرد: همچنین بیش از 4511 واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ساخته شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در روزهای گذشته تنها شهرستان سقز در وضعیت قرمز به سر می برد ولی در آمارهای جدید تعداد شهرهای قرمز در کردستان به 6 شهر رسیده است که این زنگ خطر بزرگی برای مردم این استان می باشد.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان در گفت وگو با پرسون:

بسیاری از رسانه های بیگانه به انتخابات ایران چشم دوخته اند

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه کردستان گفت: انتخابات ریاست جمهوری ایران با توجه و رصد وضعیت کنونی کشور، منطقه و جهان بسیار حساس و تاثیرگذار است تا جایی که از هم اکنون بسیاری از رسانه های بیگانگان چشم به آن دوخته اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان عنوان کرد:

297 منزل مسکونی در 23 روستای مریوان دچار خسارت شدند/ هیچ تلفات جانی نداشته ایم

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت: در بررسی هایی که در همان ساعات اولیه زلزله از سراسر روستاهای مریوان انجام گرفت، مشخص گردید که 297 منزل مسکونی در 23 روستای این شهرستان دچار خسارت هایی شده اند.

مدیر کل بحران استانداری کردستان با اشاره به اینکه شدت این زمین لرزه در این استان احساس گردید، بیان داشت: مردم شهرستان های بانه، سروآباد و مریوان این زمین لرزه را به خوبی احساس کردند.

مرکز زلزله نگاری دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه ۵.۳ ریشتری را  ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه عصر سه‌شنبه حوالی مریوان و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اعلام کرد.

رییس کل دادگستری استان کردستان گفت: برای تحقق شعار امسال باید بتوایم که معضل قاچاق سازمان یافته در کردستان را با همکاری و یاری نهادهای اطلاعاتی و امنیتی در استان را حل نماییم، زیرا قاچاق عملا تولید را فلج می کند.