یادداشت میهمان؛

نقشه خیالی پان ترک‌ها

یادداشت/ اخیرا «پان ترک‌ها» برای قانع کردن مردم دست به تهیه نقشه ای زده اند که بیشتر به درد مجلات طنز و فکاهی می‌خورد.

تصویر نقشه خیالی پان ترک‌ها

سایت خبری پرسون ـ متاسفانه عوارض قومیت گرایی‌های افراطی در کشور ما توسط مسئولان کشور درک نمی‌شود و حساسیتی به این پدیده خطرناک ندارند.

در سال های اخیر ظهور عده‌ای «پان ترک افراطی» در استان های اصیل آذربایجان و سایر مناطق آذری زبان مسائل و مشکلات فراوانی را برای هموطنان ما ایجاد کرده که نمونه هایی از آن را در مسابقات ورزشی و داخل استادیوم ها دیده‌ایم.

مردم آذربایجان همواره پاسخ قاطعی به این اقلیت جدایی‌طلب داده‌اند.

یکی از استدلال های ساده و منطقی مردم به تجزیه‌طلبان این بود که به فرض، مستقل شدید چطور می خواهید کشور را اداره کنید؟ با کدام منابع؟! چطور می‌خواهید با دنیای خارج ارتباط برقرار کنید در حالی که به دریای آزاد راه ندارید؟

اخیرا «پان ترک‌ها» برای قانع کردن مردم دست به تهیه نقشه ای زده اند که بیشتر به درد مجلات طنز و فکاهی می‌خورد.

نقشه‌ای که علاوه بر استان‌های آذری زبان، سراسر غرب ایران و استان های خوزستان و بوشهر و سواحل شمالی خلیج فارس را هم جزء کشور خیالی «آذربایجان» ترسیم کرده اند.

نویسنده: اردشیر محمدی ـ فعال رسانه ای

توجه: مطلب فوق صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

287470

نظرات شما ( 1 نظر )

علی |
چهارشنبه 10 شهریور 140017:01
پانترکها به طور مداوم درحال تبلیغ این هستن که بجز ۴ استان اصالتا ترک آذرباییجان شرقی ، غربی اردبیل و زنجان استانهای اصالتا غیرترک قم و قزوین و گیلان و همدان و مرکزی هم آذرباییجانن چون زمان حکومت ترکها ، ترکها رو تو این استانها ساکن کردن با دستکاری در آمار تلاش میکنن اینطور وانمود کنن که اکثریت جمعیت این استانها ترکن در حالیکه بومیان این استانها اصلا ترک نیستن! جمهوری آذرباییجان هم همین دست تبلیغات و تو دنیا راه انداخته که بیشتر استانهای ایران ترک نشینن بله ترکها در استانهای زیادی هستن اما مهاجرن به این‌ استانها بومیشون نیستن و درثانی خیلی از اقوام دیگه هم مهاجرت کردن به استانهای دیگه ولی هرجا مهاجرت کردن و مال خودشون نمیدونن . وقتی تو کامنتهای پانترکها دقت کنید می بینید در گام اول این ۵ استان غیرترکی که مهاجرت کردن و میخوان اما در اصل حرفشون همین نقشه ای که گذاشتید در اصل میخوان مازندران و کردستان و کرمانشاه و لرستان و خوزستان و هم بخاطر مهاجران ترک آذرباییجان جنوبی کنن ! امسال هم در مناظرات انتخاباتی محسن مهرعلیزاده گفت خوزستان ترک زبانه ! پانترکها هرجا ترکها مهاجرت کردن و آذرباییجان میدونن با این وضع حتما باید فکری اساسی برای ترکها در بخصوص قم و قزوین و گیلان و همدان و مرکزی بشه چون گام پانترکها برای تجزیه ایران گرفتن این‌استانهاست حالا باز آذربایبجان شرقی ، غربی ، اردبیل و زنجان و میگیم اصالتا ترکن ولی این ۵ استان که قبل از ورود حکومتهای ترک هم مردم بومی داشتن واقعا آذرباییجان نیستن خودشون مردم بومی داشتن .