استاندار کردستان خبر داد:

تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه ـ مریوان

استاندار کردستان از تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه ـ مریوان در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

تصویر تصویب ایجاد منطقه آزاد بانه ـ مریوان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، بهمن مرادنیا؛ استاندار کردستان گفت: خوشبختانه تصویب منطقه آزاد بانه ـ مریوان بعد از سا‌ل‌ها از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام نهایی و مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار کردستان تاکید کرد: اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان فرآیند توسعه کردستان و جذب سرمایه‌گذاران را سرعت می‌بخشد.

وی با تقدیر از نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجموع دستگاه‌ها، نهادها و ارگان‌هایی که برای تصویب منطقه آزاد بانه مریوان تلاش کردند، گفت: تصویب منطقه آزاد بانه ـ مریوان خبری بسیار خوش و مسرت‌بخش برای مردم استان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی اضافه کرد: بی‌گمان تصویب منطقه آزاد بانه ـ مریوان موجب هم‌افزایی، همدلی و وفاق بیشتر مردم و نظام خواهد شد و در آینده می‌تواند نقش بسیار پررنگ و بسزایی در کاهش بیکاری و پدیده کولبری داشته باشد.

مریوان و بانه از شهرستان‌های مرزی استان کردستان هستند، مرزهای سیرانبند در بانه و باشماق در مریوان از مرزهای مهم کشور به شمار می‌روند که سالانه حجم زیادی از صادرات و واردات از این مرزها انجام می‌شود.

286934