قم

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: روحانیت همواره کنار مردم است و جدایی حوزه از سیاست و اجتماع دسیسه دشمنان انقلاب است
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان قم با اشاره به استقبال از دوره‌های پیشین جشنواره مهدویت و حضور ایرانیان و غیر ایرانیان در این جشنواره و ظرفیت‌های موجود در شهر قم به تصمیم جهاد دانشگاهی برای برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی اشاره کرد.
آیت الله حسینی بوشهری گفت: مجموعه مسائل کشور به سازمان برنامه و بودجه ارتباط دارد. اگر این سازمان منابع را در زمان مناسب و به مقدار کافی تزریق نکند، کاری پیش نخواهد رفت. بنابراین باید از کارشناسان خبره و با قدرت تحلیل خوب استفاده کنید تا زمانی که تصمیمی گرفته می‌شود و لایحه‌ای تنظیم می‌شود، همه جوانب آن قبل از ارائه به مجلس شورای اسلامی مورد ملاحظه و بررسی قرار گرفته باشد.
معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم بر تاثیر تولید کفش ماشینی در حوزه اقتصاد گردشگری و زیارت تاکید و تصریح کرد: به صنعت کفش ماشینی و فرآورده‌های مرتبط با آن، می‌توان به‌ عنوان یکی از سوغات هدف استان قم توجه کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم:

پایان مرمت حمام تاریخی قبادبزن با اعتبار ۳ میلیارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، با اشاره به مرمت حمام روستای قبادبزن، گفت: حمام این روستا، با اعتباری در حدود سه میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی مرمت شد.
کارشناس هواشناسی قم، فردا (دوشنبه) صبح آسمان صاف پیش‌بینی می‌شود اما به تدریج با آغاز فعالیت سامانه بارشی در استان شاهد افزایش ابر هستیم.
ضریح حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به مناسبت سالروز ورود بانوی کرامت به قم گل‌آرایی شد.

همزمان با 23 ربیع الاول مصادف با 17 مهرماه و سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) به شهر قم و آغاز ایام معصومیه، ضریح مطهر آن حضرت گل آرایی شد.

ایام معصومیه از 17 مهر سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم آغاز و در چهارم آبان همزمان با رحلت آن حضرت به پایان می‌رسد.
دبیر اجرایی دومین سوگواره بین المللی ملت امام حسین(ع) از برگزاری اختتامیه این سوگواره با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در قم خبر داد.

مدل معروف قمی که با هویت مشخص اقدام به فعالیت در زمینه مدلینگ عروس و تهیه تیزرهای تبلیغاتی این چنینی می‌کرد توسط پلیس اماکن قم شناسایی و محل فعالیت او با حکم قضایی پلمب شد.
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با تاکید بر وجود طرح جامع ساماندهی مبادی ورودی شهر، گفت: اجرای طرح توسعه و ساماندهی پایانه‌های مسافربری قم نیاز به اجرای ساماندهی ورودی‌های شهر دارد.
خوشبختانه بحث جدى فرودگاه قم در روزنامه هاى مهم و منطقه اى استان قم و دیگر رسانه هاى این استان به مطالبه اى عمومى تبدیل شده و امیدوارم با پیگیرى هاى مستمر اصحاب رسانه و تأمین خواسته مردم شریف قم و علما و مراجع معظم تقلید که همواره بر احداث فرودگاه قم تأکید داشته اند و با همیارى خالصانه مسئولان و با همت بلند جناب آقاى شفیعى سرمایه گزارى که با تمام وجود و با عشق و علاقه سالهاست براى پروژه فرودگاه قم خدمات شایانى داشته اند بالاخره قفل فرودگاه قم باز شود و نه تنها مردم عزیز قم بلکه تمام شیعیان جهان که به ام القراى قم و حرم شریف و نورانى حضرت فاطمه معصومه (س) چشم دوخته اند بتوانند به راحتى سفر کرده و به فیض زیارت برسند.

قم رئیس ستاد مناسبت‌های ویژه مسجد مقدس جمکران گفت: فعال شدن ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های ذیربط استانی در کنار خادمان این مکان مقدس جهت تسهیل بهره مندی زائران در رویداد عظیم اربعین استان قم ضروری است.