قزوین

زنگ خطر پیک ششم در قزوین؛

وضعیت آبیک قرمز شد

با اعلام رنگ بندی جدید شهرهای کشور در سامانه ماسک وضعیت شهر آبیک قزوین به جمع شهرهای قرمز کرونایی اضافه و شهر البرز نیز از وضعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مدارس حیاط پویا در استان خبر داد و گفت: در راستای انجام فعالیت‌های ورزشی ویژه با تجهیزات مختلف در سال جاری 24 مدرسه حیاط پویا در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین خبر داد:

پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی قلع و قمع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین اظهار داشت: با اجرای احکام قطعی صادر شده توسط محاکم قضایی و در راستای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، مستحدثات پنج مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی روستاهای نجم آباد، باراجین و میزوج از توابع شهرستان قزوین قلع و قمع شد.
معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اظهار کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته کودک و روز تربیت‌بدنی، همایش دوچرخه‌سواری با عنوان هم‌رکابِ نوه‌ها در ساعت ۱۵ روزسه‌شنبه ۲۷ مهرماه برگزار می‌شود.
فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان این‌که دستگاه قضا و نیروی انتظامی برای تأمین امنیت در جامعه بیشترین مناسبات کاری را با هم دارند و در این زمینه همکاری و هم افزایی خوبی بین این دو مجموعه قرار دارد، اظهار داشت: این تعامل، همکاری و هم افزایی موجب ارتقای امنیت و افزایش احساس امنیت در سطح جامعه شود.
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین تصریح کرد؛

بازگشت به چرخه عادی زندگی در گرو مدیریت هوشمند کرونا

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین در نشست شورای اطلاع‌رسانی گفت: در طرح مدیریت هوشمند کرونا به دنبال این هستیم بدون محدودیت و ممنوعیت خاصی که موجب دشواری در زندگی مردم و کسب و کارها شود از سلامت جامعه مراقبت کنیم.
منطقه‌ قزوین تا سال ۱۳۷۳ بخشی از استان زنجان بود و پس از آن به استان تهران ملحق شد. اما پس از سه سال و در سال ۱۳۷۶ از استان تهران هم جدا شد و استان قزوین تشکیل شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین خبر داد:

برگزاری کارگاه مهارتی ویژه زنان سرپرست خانوار

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین از برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و مهارت محور ویژه زنان سرپرست خانوار و دختران بازمانده از تحصیل در جهت توانمندسازی زنان دارای مشکل معیشتی خبر داد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین از فوت ۶ شهروند قزوینی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خبر داد:

اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در قزوین

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا در قزوین به صورت پایلوت کشوری اجرا می‌شود.
همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان؛

۴۴ نفر از زندانیان قزوین آزاد شدند

چهل و چهار نفر از زندانیان استان قزوین همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به استان قزوین، آزاد شدند.
شغل «مسگری» در قزوین رو به فراموشی است و علت اصلی آن تغییر سبک زندگی مردم است. باوجود سابقه زیاد مسگری در قزوین هنرمندان این رشته دیگر به تولید نمی‌پردازند و دیگر صدای چکش مسگرها در «مسگر بازار» به گوش نمی‌رسد. هنرجویان این رشته کاهش‌یافته و این هنر از رونق افتاده است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین:

پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است

رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان قزوین گفت: پیشگیری از وقوع جرم امری فراسازمانی است چرا که بخشی از ارتکاب جرایم در خود دستگاه ها به وقوع می پیوندد.
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین:

پیشگیری از جرایم مهم در راس امور دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: یکی از اصول محوری در قانون اساسی و از ماموریت‌های دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که با همکاری سایر دستگاه ها شاهد کاهش جرایم و آسیب ها خواهیم بود.
معاون مالی، اداری شهردار قزوین در بیستمین جلسه شورای شهر قزوین با دریافت تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی از بانک شهر موافقت کرد.
رئیس شورای شهر خبر داد:

مهدی صباغی شهردار قزوین شد

رئیس شورای شهر قزوین گفت‌: پس از انجام فرایند رای گیری مهدی صباغی با ۶ رأی به عنوان شهردار قزوین انتخاب شد.