قزوین

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین انجام شد:

آیین راه اندازی سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده « مسیر » در استان قزوین

مراسم تحلیف پذیرفته‌شدگان تاسیس مراکز مشاوره‌خانواده و افتتاح سامانه جامع مدیریت مراکز مشاوره خانواده «مسیر» با حضور رئیس کل دادگستری کل استان قزوین، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، رئیس مرکز تحول قوه‌قضائیه و معاون اداره کل امور زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در دادگستری کل استان قزوین برگزار شد.
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین عنوان کرد: سهمیه آرد نانوایان قزوینی با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مسئولان ارشد استان و سایر متولیان امر، در آینده نزدیک به میزان قابل توجهی افزایش یافته و با اختصاص سهمیه جدید مشکل توزیع آرد و عرضه نان رفع خواهد شد.
همایش استانی «صبر» و تجلیل از فعالان عرصه صلح و سازش قزوین که همزمان با پویش سراسری «به احترام امام رئوف می‌بخشم» دستاوردهای خوبی در زمینه توسعه صلح وسازش و رضایت داشتند، با حضور رئیس کل دادگستری استان قزوین، دادستان کل، معاون قضایی ورئیس شورای حل اختلاف استان برگزار شد.
پاسخ شهردار قزوین به سوالات اعضای شورا، همراه با آمار و اطلاعات غلط بود. کیفیت پایین اجرای پروژه‌های شهری بخشی دیگری از دلایلی بود که رییس شورای اسلامی شهر قزوین، برای قانع نشدن از پاسخ صباغی، شهردارقزوین در جلسه علنی شورا عنوان کرد.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه مطرح کرد؛

از پاسخ شهردار قزوین قانع نشدم!

اللهیاری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در رای گیری درخصوص اقناع از پاسخهای شهردار درباره عملکرد ۱۸ماهه اش، با اشاره به سهم صفر درصدی شهرداری در جذب سرمایه گذاری و تقابل با شورا توسط شهردار قزوین و همچنین اقدامات اندک انجام شده در حوزه منابع انسانی عنوان کرد: برای بنده پاسخ ها قانع کننده نبود.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به مظلومیت فنی و حرفه‌ای استان قزوین علی‌رغم فعالیت‌های گسترده‌ از فعالیت ۶۴ مربی رسمی و ۶۴ کارگاه ثابت در سطح استان قزوین و رسیدن میزان آموزش ها به مرز ۴ میلیون نفر ساعت در ۱۴۰۱ و در نظر گرفتن چنین چشم‌اندازی برای ۱۴۰۲ خبر داد.
بخشدار محمدیه به همراه کرمی راد دادستان محمدیه ، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان، تعزیرات حکومتی ، نماینده اتحادیه نانوایان به صورت سرزده از نانوایی‌های محمدیه و مهرگان بازدید و از نزدیک وضعیت چگونگی پخت نان، ساعات پخت، وزن چانه‌ها، رعایت قیمت، بهداشت و کیفیت آرد و نان واحد‌های نانوایی را مورد بررسی قرار داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره رویکرد جدید دستگاه قضایی در جهت مردم محوریِ اجرای برنامه‌ها و همچنین وجود ۱۶۹۱ تشکل مردم نهاد در استان با مجوزهای صادر شده از دستگاههای مختلف، تشکیل کارگروه ویژه نظارت بر فعالیت تشکل‌های مردم نهاد در استان قزوین را ضروری عنوان کرد.
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین گفت: در حوزه وام ازدواج و وام فرزندآوری، با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده نباید در پرداخت تسهیلات کوتاهی صورت گیرد، بانک‌ها موظف هستند طبق قانون در اسرع وقت تسهیلات را پرداخت کنند.
خبر خوب معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان قزوین:

دندانپزشکی رایگان در مناطق محروم بوئین زهرا با همکاری ۱۰ دندانپزشک جهادی

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از اجرای پویش «لبخند احسان» به مناسبت دهه کرامت در مناطق محروم روستایی شهرستان بوئین زهرا با هدف ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی با همکاری ۱۰ دندانپزشک جهادی و گروه جهادی خبر داد.
قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور گفت: رونق کسب‌وکار و اقتصاد هنر مسئله دیگری است که در وزارتخانه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است تا از این طریق بتوانیم علاوه بر زنده نگه‌داشتن هنر در عرصه‌های مختلف، قدردان تلاش‌ها، ممارست و زحمات ارزشمند هنرمندان باشیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین:

برخورد قاطع دستگاه قضائی با تغییر کاربری اراضی زراعی و ساخت و ساز غیر مجاز

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین در میز خدمت روستای زویار ضمن استماع دغدغه‌های مردم با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در فرآیند پیشگیری از وقوع جرم با تشریح برکات سند دار کردن اراضی کشاورزی عنوان کرد: باید برای هرگونه ساخت و ساز مجوز دریافت کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در قانون بودجه برای اشتغالزایی در استان‌ها خبر داد و با اشاره به برخی قوانین مصوب مجلس که اجرایی نمی‌شود به موضوع تعیین تکلیف سکونتگاه‌های غیرقانونی اشاره کرد و با انتقاد از عدم اجرای این قانون گفت: قانونی بهتر از این نمی‌توان برای حل مشکل این سکونتگاه‌ها تصویب کرد اما به جای اجرای قانون، فقط نامه‌نگاری انجام می‌شود.
بخشدار محمدیه ضمن اشاره به افزایش جمعیت بخش محمدیه و استقرار بزرگترین سایت مسکن ملی کشور در مهرگان وهمچنین اهمیت حفظ و گسترش همدلی و پرهیز از اختلافات، پیگیری ۱۶ مصوبه‌ی بسیار مهم اواخر سال گذشته‌ی نمایندگان قوای سه گانه در استان را در دستور کار بخشداری محمدیه عنوان کرد.
همزمان با آخرین روز برگزاری اجلاس رؤسای دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در شیراز و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، دکتر قاسم‌زاده رئیس دانشگاه به عنوان رئیس برتر دانشگاه در کشور معرفی و تجلیل شد و نشان سرو را از سوی وزیر علوم دریافت کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین خبر داد:

کاهش میانگین زمان رسیدگی پرونده‌ها از ۴۰ به ۲۳ روز

رئیس شوراهای حل اختلاف قزوین عنوان کرد: شورای حل اختلاف قزوین در سالهای اخیر درامور مصالحه همواره جزو استانهای برتر کشور بوده و میانگین زمان رسیدگی پرونده ها امسال کاهش داشته و در سال گذشته با تلاش همکارانمان توانستیم تا میزان مصالحه پرونده‌ها را نیز ارتقا دهیم.
علی فولیان در جمع مدیران و مشاوران مراکز مشاوره خانواده، ضمن اعلان خبر راه‌اندازی سامانه " مسیر" در استان گفت که این سامانه در یک اقدام تحولی و با رویکرد جبران نقیصه‌های سامانه تصمیم، تحت نظارت و رصد دستگاه قضائی به صورت آزمایشی در استان قزوین راه اندازی می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد:

صادرات ۲۷۰ میلیون دلاری شرکت‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی قزوین

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین عنوان کرد: ۷۰ واحد صنعتی وتولیدی صادرات محور مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، سال گذشته موفق شدند حدود ۳۴۰ میلیون تن کالا به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار انجام دهند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: 5700 میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته برای توسعه زیرساخت‌ها، پروژه های عمرانی وزبر بنایی و ایجاد بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هزینه شده است