قزوین

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین؛

بسیج، شجره طیبه نظام و عرصه دار خدمت بی منت است

سرهنگ اصلی بیگی در مراسم تکریم و معارفه فرمانده حوزه بسیج شهید حدادی معلم کلایه گفت: بسیج، شجره طیبه نظام و عرصه دار خدمت بی منت است.
فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای 4 نفره باند زورگیران مامورنما که در شهرستان البرز اقدام به زورگیری از یک شهروند کرده بودند خبر داد.
‍ ‍ با ریاست فرماندارشهرستان آبیک؛

جلسه ساماندهی شهرک فردوس برگزار شد

با ریاست حامد فتوحی فرماندار و با حضور سلطانشاهی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار، شهردار و رئیس شورای شهر و مدیران دستگاه‌های خدمات رسان، جلسه ساماندهی شهرک کم برخوردار فردوس در فرمانداری برگزار شد.
معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی و سرپرست کل جشنواره فرهنگ ملل خبرداد:

جشنواره بین المللی فرهنگ ملل در قزوین برگزار می شود

معاون امور بین الملل دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین و سرپرست کل جشنواره فرهنگ ملل در نشست خبری گفت: جشنواره بین المللی فرهنگ ملل از ۱۸ تا ۲۰ تیرماه به میزبانی دانشگاه بین المللی امام خمینی برگزار می‌شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: در یکی از مناطق قزوین به صورت فراوان شاهد ازدواج زودهنگام و کودک همسری هستیم. من فکر می‌کردم در آن منطقه به خاطر فقر و نیاز است که دختر را به خانواده همسرش می‌سپارند و با ازدواج او موافقت می‌کنند، اما دیدم اتفاقا خانواده‌ها خیلی متمول و دارا هستند، ولی یک آداب و رسوم و فرایندی آنجا اتفاق افتاده که رویکرد آن‌ها کودک همسری شده و جزو باورها و اعتقادات آن‌ها شده است.
با حضور دادستان مرکز استان قزوین و به مناسبت هفته قوه قضائیه:

باجه خدمات الکترونیک قضایی در اقبالیه افتتاح شد

دادستان مرکز استان قزوین در آیین افتتاح باجه خدمات الکترونیک قضایی در شهر اقبالیه عنوان کرد: به منظور کاهش مراجعه‌ شهروندان به محاکم، جلوگیری از اتلاف زمان و افزایش کارآمدی دستگاه قضا به بهره برداری رسید.
جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی نزاجا:

دشمن از قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران هراس دارد

جانشین قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اشاره به اقدامات جاه طلبانه دشمن در دوران دفاع مقدس یادآور شد: بمباران شیمیایی شهر سردشت اوج رذالت، پستی و درماندگی دشمن را نشان داد.
دادستان شهرستان بویین زهرا:

دو محکوم به قصاص پس از 26 سال آزاد شدند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بویین زهرا از آزادی دو محکوم به قصاص پس از تحمل 26 سال حبس با تلاش خیرین و گذشت اولیاء دم خبر داد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خبر داد:

بهره‌برداری از فاز اول پروژه تامین آب آشامیدنی شهر آبیک؛ به زودی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: طرح انتقال آب از سد طالقان پروژه بسیار مهمی و نوآورانه ای است که فاز اول آن آب‌رسانی به آبیک است و با وجود همه مشکلات اجرایی و اعتباری اجرا شده و در چند هفته آینده به پیشرفت ۱۰۰ درصدی خواهد رسید.
فرماندار شهرستان آبیک در جلسه شورای اداری این شهرستان از پیشرفت حدود ۹۶ درصدی پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به آبیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر آب سد طالقان به شهر آبیک برسد.
سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین؛

سازمان‌های مردم نهاد قزوین در حوزه احیای حقوق عامه مطالبه گر باشند

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: سازمان‌های مردم نهاد با توجه به تعهد و تخصص می‌توانند در حوزه حقوق عامه ورود کنند و در این حوزه مطالبه گر باشند.
حجت الاسلام موسوی، معاون اول دادستان کل کشور در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: باید دادستان جدید، صیانت از حقوق عامه و رصد فضای مجازی را در دستور کار قرار دهد و با کسانی که در این فضا به اننشار مطالب مسموم و موهون می‌پردازند، برخورد کند.
در گفتگوی اختصاصی خبرنگار پرسون با دادستان قزوین مطرح شد:

باغستان سنتی قزوین/امنیت، اتباع و دادسرای اقبالیه

در گفتگوی اختصاصی خبرنگار پرسون با دادستان قزوین موضوعات مهم روزهای اخیر در ارتباط با طرح دعوای میراث فرهنگی از شهرداری قزوین در مورد باغستان سنتی و همچنین وضعیت امنیت، اتباع و دادسرای و سایر نیازمندی های شهر اقبالیه در این حوزه مطرح شد که شرح آن در ادامه تقدیم می شود.
رییس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: با بررسی مشکلات 447 واحد تولیدی و صنعتی توانستیم با کمک دستگاههای اجرایی نسبت به احیای 27 واحد اقدام کنیم که با این کار 1700 کارگر جدید جذب شد و 8500 نفر به کار بازگشتند.
رییس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا:

روحانیت در خط مقدم مبارزه با استکبار هستند

رییس دفتر امور روحانیون اداره عقیدتی سیاسی نزاجا با اشاره به مسئولیت خطیر روحانیون افزود: در طول تاریخ روحانیت در خط مقدم و اولویت مبارزه با استکبار بوده اند و نشانه اش هم همین است که نوک حملات استکبار جهانی و دشمنان همیشه به سمت روحانیت بوده است.
پس از فراز و فرود بسیار در فرآیند انتخاب و استقرار شهردار شهر اقبالیه، سخنگوی شورای این شهر از انتخاب و معرفی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار شهرستان البرز به عنوان سومین شهردار اقبالیه در یک سال اخیر خبر داد.
مدیر کل امور مالیاتی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلام کرد:براساس قانون مهلت ارائه اظهارنامه برای عملکرد سال 1400 برای کلیه مؤدیان اشخاص حقیقی حداکثرتا تاریخ 1401/03/31 و برای صاحبان املاک و اشخاص حقوقی، حداکثر تا پایان تیرماه می باشد و این تاریخ قابل تمدید نخواهد بود.