خوزستان

معاون اول رییس جمهور استان خوزستان را استانی مهم، استراتژیک و تعیین کننده توصیف و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که از این استان بعنوان قلب تپنده ایران یاد کردند، گفت: چشم ایران به خوزستان است و هیچ مسئولی در سطح ملی نمی‌تواند نسبت به مسایل این استان بی تفاوت باشد.
رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای مسجدسلیمان گفت: بخشی از جاده مسجدسلیمان - ایذه در محدوده روستای جریک، به دلیل آغاز عملیات بهسازی تا اطلاع ثانوی مسدود است.
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مسائل زیرساختی خوزستان سال‌هاست بر زمین مانده و اگر امروز با این ترک‌فعل‌ها قاطعانه برخورد قضایی نشود، مشکلات خوزستان در دولت آینده هم ادامه می‌یابد.
سخنگوی دولت نوشت: برای بهبود وضعیت استان خوزستان غلبه بر نگرانی‌های موجود باید گفتگوی اجتماعی وسیعی را با مردم سامان داد و از شکل‌گیری نهادهای مدنی و کنشگری مدنی حمایت شود.
علت تشنگی خوزستان چیست؟ پاسخ به این پرسش سخت، دست‌کم از سه جنبه قابل‌بحث است که می‌توان از آنها با عنوان مثلث بحران آب خوزستان یاد کرد. پیش از هر چیز باید تکلیف یک مساله روشن شود؛ اینکه مشکل آب خوزستان عمدتا به بخش کشاورزی مربوط است و مساله آب‌شرب در آغاز اعتراضات وزن چندانی نداشته است.
عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفتگو با پرسون؛

نقبی بر حوادث اخیر خوزستان/ سوء سیاست گذاری ها اجحاف در حق مردم ایجاد کرده است

احمد علیرضا بیگی افزود: اخیرا قوانین و قانونگذاری مجلس گرفتار شده و این نظارت به فراموشی سپرده شده است؛ باید فکری اندیشید تا پوشش نظارتی مجلس قوی تر گردد.
یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه مساله مهاجرت از جنوب کشور به حاشیه تهران و استانهای شمالی در آینده تشدید می‌شود گفت: بعد از ۵۰ سال هنوز یک سند آمایش سرزمین ملی مصوب و قابل اجرا نداریم و در این شرایط توسعه نامتوازن، کمبود آب، مشکلات زیست محیطی و اقتصادی در جنوب کشور باعث تخلیه این مناطق از جمعیت خواهد شد.
اعلام تشکیل شورای راهبردی برای حل مشکلات خوزستان، از این نظر که صدای مردم و نخبگان در آن شنیده شود رویکردی مثبت است اما بهتر آن است که صدای مردم در پارلمان شنیده شود نه در یک شورای غیر انتخابی. خوزستان 18 نماینده در مجلس دارد. اگر این 18 نفر صدای اکثریت مردم‌اند چرا این صدا شنیده نمی‌شود و اگر اکثریت مردم را نمایندگی نمی‌کنند چون در فضای غیر رقابتی ناشی از حذف پیشاپیش رقبا و با آرای حداقلی به مجلس رفته‌اند آیا محدود کردن انتخابات و حذف نخبگان به سود امنیت و توسعۀ کشور بوده است؟
معاون اول رییس جمهور در سفر امروز خود به خوزستان با شیوخ، صاحب نظران و نخبگان استان خوزستان دیدار خواهد کرد و از دغدغه‌ها و مطالبات آنان مطلع خواهد شد.
رهبر معظم انقلاب با گلایه از رعایت نشدن توصیه‌های متعدد قبلی درباره آب خوزستان و فاضلاب اهواز افزودند: اگر آن توصیه‌ها مورد توجه قرار می‌گرفت مسلماً این وضع ایجاد نمی‌شد که مردم وفادار خوزستان را با وجود این‌ همه امکانات و استعدادهای طبیعی و کارخانجات در استان، ناراضی و ناراحت کند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئولان برای حل مقطعی مشکل آب خوزستان اقدام به آزادسازی بیش از برنامه آب سدها بویژه آب سد کرخه کرده‌اند که می تواند بحران تازه‌ای در ماه‌های آینده رقم بزند.
عکس پیرزن خوزستانی که درحال نوشیدن آب در وسط بلوار است این روزها جنجال زیادی به پا کرده اما این عکس پشت پرده ناگفته دارد.