روایت امام جمعه بجنورد از خطبه پر سر و صدا

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در خطبه‌های نمازجمعه بجنورد گفتم کسانی که جامعه را ناامن می‌کنند باید زندگی آن‌ها ناامن شود، منظورم کسانی بود که روی مردم چاقو و قمه می‌کشند و تعرض می‌کنند اما یک رسانه از صحبت‌های من با شیطنت سوءبرداشت کرد و همین برداشت نادرست و ناصواب به‌سرعت در رسانه‌های مختلف بازنشر شد.

به گزارش پرسون؛ به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی آیت‌ا... «ابوالقاسم یعقوبی» در دیدار جمعی از بانوان فرهیخته استان اظهارکرد: مراعات قوانین و حدود در همه دنیا به رسمیت شناخته شده است و وقتی کسی مسلمانی را انتخاب می‌کند باید آداب آن را هم رعایت کند؛ رعایت عفاف و حجاب یکی از آداب مسلمانی است.

وی تصریح کرد: در مقابل کسانی که در جامعه هنجارشکنی می کنند و عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند باید به آن‌ها تذکر داد، زور در کار نیست و نمی‌گوییم تو باید به زور روسری سرت کنی ولی حق نداری این‌گونه آشکار به ارزش‌ها دهن‌کجی کنی.

آیت‌ا... «یعقوبی» گفت: در مواجهه با این هنجارشکنان اصلاً و ابداً نباید برخورد فیزیکی باشد، اسلام هیچ‌وقت این اجازه را به ما نداده است؛ اسلام مرز و حساب و کتاب دارد و مو را از ماست می‌کشد، این‌طور نیست که هر کسی هر کاری دلش خواست بکند.

وی اظهارکرد: در بحث عفاف و حجاب هم همین‌گونه است باید فرهنگ‌سازی و بصیرت افزایی کنیم و زمینه جذب بانوانی را که کمتر حجاب و عفاف را رعایت می‌کنند، فراهم کنیم.

اگر گاهی در سخنرانی‌ها و خطبه‌ها نصیحت می‌کنیم، هیچ‌وقت به این معنا نیست که باید به بانوان بدحجاب و بی‌حجاب حمله و با آن‌ها برخورد فیزیکی کرد.

آیت‌ا... «یعقوبی» گفت: کسانی که از کلام ما برداشت‌های نادرست کردند، توبه و استغفار کنند. کسانی که خطبه‌های نماز جمعه را این‌گونه تیتر زدند و منتشر کردند در مقابل علت کار ناصواب و نادرست خود گفتند برداشت ما از سخنان شما این بوده است، من به آن‌ها می‌گویم شما حق ندارید چنین برداشت نادرستی و در مقابل نص، اجتهاد کنید.

وی افزود: ما از سخنان روز جمعه خود عقب‌نشینی نکرده ایم و نخواهیم کرد، بار دیگر اعلام می‌کنیم ناامن‌سازان جامعه که می‌خواهند هراس ایجاد کنند و مردم را بترسانند باید زندگی آن‌ها ناامن شود.

وی تصریح کرد: البته باید تذکر با زبان خوب و نرم و بیان شیوا و شیوه درست باشد تا هدایت شوند.

آیت‌ا... «یعقوبی» اضافه کرد: بحث بی‌حجاب‌ها این نیست که اگر کسی بی‌حجابی را ببیند، به او حمله کند و بخواهد به زور چادر سرش کنند و او را مجبور به اصلاح روسری کنند، بلکه در این موارد باید به تذکر اکتفا کرد زیرا این تذکرها مؤثر است. امام‌جمعه بجنورد همچنین خطاب به برخی مغرضان گفت: فضاسازی نکنید و آب به آسیاب دشمن نریزید، متأسفانه بعضی از خودی‌های ما خودآگاه یا ناخودآگاه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

من به فعالان رسانه‌ها و فضای مجازی نصیحت می‌کنم که مراقب باشید برای بی‌بی‌سی و شبکه‌های خارجی خوراک درست نکنید، این هنر نیست که کسی برای دشمن خوراک درست کند، این کار جهادی و انقلابی نیست که شما خیال کنید اگر بی‌بی‌سی، من و تو و ایران اینترنشنال و... خبری را برجسته و به جهان مخابره کرد شما پیروز میدان شده‌اید، این عین بی‌هنری است که کسی دشمن را علیه دوست تحریک کند.

207117