موفقیت روش «هموپرفیوژن» برای درمان کرونا در خراسان شمالی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: روش درمانی هموپرفیوژن برای نخستین بار در خراسان شمالی برای مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ با موفقیت انجام شد.

به گزارش پرسون؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بابیان اینکه روش درمانی هموپرفیوژن توسط دکتر امیر بیگدلی فوق تخصص نفرولوژی انجام‌شده است، اظهار کرد: این روش درمانی تاکنون برای سه بیمار مبتلابه کووید ۱۹ در استان انجام‌شده و خوشبختانه در دو مورد موفقیت‌آمیز بوده است.

قاسم بیانی بابیان اینکه هموپرفیوژن نوعی روش درمانی است که باعث تصفیه خون می‌شود، افزود: روش هموپرفیوژن که درواقع خون را تصفیه و مواد سمی را از آن خارج می‌کند، سه کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این روش درمانی در حذف مسمومیت‌های دارویی نظیر داروهای ضد تشنج، در شرایط عفونت‌های شدید ریوی در بیماران بدحال و همچنین در درمان‌های حمایتی به‌منظور حذف مواد زائد در بیماران دارای نارسایی کلیوی و کبدی کاربرد دارد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه در بیماری کووید ۱۹ مواد زاید و سمی سیستم ایمنی بدن را تحت عنوان سیتوکاین در بدن به مقدار زیادی تولید کرده و این سیتوکاین های تولیدشده باعث آسیب‌های بسیار جدی روی ارگان‌های حیاتی نظیر کلیه، کبد، ریه و سیستم همودینامیک بدن می‌شود، بنابراین استفاده از روش هموپرفیوژن می‌تواند با برداشت قابل‌توجهی از مواد سمی کمک شایانی به بیماران مبتلابه کرونای شدید در مراحل اولیه کند.

207031

مطالب مرتبط