خراسان رضوی

رئیس شورای شهر مشهد مطرح کرد؛

بافت ناکارآمد فرسوده تهدیدی برای کلانشهر

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گستره با عنوان اینکه چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری بافت ناکارآمد شهری و فرسوده کنونی تهدیدی برای این کلانشهر است افزود: با وقوع زلزله‌ای در حد چهار ریشتر فاجعه‌ای در مشهد ببار می‌آید.

با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد:

رونمایی از لوح ثبتی آیین اهدای گل نرگس از بهبهان به حرم امام رضا (ع)

امروز با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از لوح ثبتی آیین اهدای گل نرگس از بهبهان به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) رونمایی شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به دست‌نوشته سال ۱۳۷۵ مقام معظم رهبری در توس گفت: «فرمان رهبر معظم انقلاب برای آبادانی توس اجرا شد.»
وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی :

توسعه آرامگاه فردوسی حدود ۹۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: توسعه آرامگاه فردوسی تا امروز ۴۸ میلیارد تومان برای این محدوده هزینه شده و قرار است که این عدد تا ۹۰ میلیارد تومان نیز افزایش پیدا کند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی با توجه به پتانسیلی که در شهرستان‌های خراسان رضوی وجود دارد گفت: نگاه ویژه‌ای به شهرستان‌ها داریم. پارک علم و فناوری به عنوان یکی از درگاه‌های صنایع خلاق ثبت شده است. ظرفیت بالای خراسان رضوی در این موضوع مورد توجه قرار گرفته و سرمایه‌گذارانی از تهران پای کار آمده‌اند که به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه صنایع خلاق خواهیم بود.
مهر تأیید 251 نماینده مردم به طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها

باید طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصل نود ارجاع می شد

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری به کمیسیون اصلی یعنی شوراها و فرعی، امنیت ملی ارجاع شده در حالی که بخشی از این طرح مربوط به کمیسیون اصل نود است و باید به این کمیسیون ارجاع می شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت:

صادرات ۱۱۰ میلیون لیتر فراورده نفتی از خراسان رضوی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در هشت ماه امسال ۱۱۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی شامل گازوئیل و بنزین از طریق جایگاه‌ها و فروش از این استان صادر شده است.

نگاهی به سبک معماری در حرم رضوی:

تداوم معماری کهن ایران در حرم رضوی

یک پژوهشگر و باستان‌شناس گفت: بنای اولیه مدفن امام رضا(ع) که کهن‌ترین بنای دوران اسلامی موجود در خراسان محسوب می‌شود، به ۱۰ سال پیش از شهادت ایشان بازمی‌گردد زیرا در سال ۲۰۳ هجری قمری پیکر مطهر آن حضرت را در بنایی به نام «هارونیه» به خاک سپردند. بنایی که در سال ۱۹۳ هجری قمری به دستور مامون عباسی برای دفن پدرش هارون الرشید در مجاورت کاخ «حُمیدبن قحطبه» در سناباد ساخته شده بود.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی تشریح کرد:

نگاهی به کارآفرینی در حوزه گردشگری و گردشگری سبز

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی گفت: کارآفرینی سبز در گردشگری مربوط به فعالیت های اقتصادی است که در آن طراحی، تولید، بسته بندی، حمل و نقل، محصول، تبلیغات و توزیع سبز باشد و به استانداردهای زیست محیطی توجه شود.