تمدید تخفیف بهای اتوبوس و قطار شهری در مشهد در سال 1401

در سی‌امین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد ،مصوبه تخفیف بهای خدمات اتوبوسرانی و قطار شهری در مشهد تا زمان لازم‌ الاجرا شدن نرخ بهای خدمات سال ۱۴۰۱ تمدید شد.
تصویر تمدید تخفیف بهای اتوبوس و قطار شهری در مشهد در سال 1401

به گزارش سایت خبری پرسون،در سی‌امین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، مصوبه تخفیف بهای خدمات اتوبوسرانی و قطار شهری در مشهد تا زمان لازم‌الاجرا شدن نرخ بهای خدمات سال ۱۴۰۱ تمدید شد. بر این اساس شهرداری مشهد مکلف است آثار مالی ناشی از اجرای این مصوبه را در اصلاح بودجه سال ۱۴۰۱ سازمان و شرکت یاد شده، منعکس کند.

همچنین در این جلسه لایحه واگذاری انجام کلیه امور اداری، دفتری در سطح ستاد، مناطق و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری نیز مصوب شد. براساس آن شهرداری مشهد مکلف است در راستای اجرای تبصره پنج با موضوع افزایش بهای خدمات اتوبوسرانی از ۷۵۰۰ به ۹۰۰۰ ریال و افزایش بهای خدمات قطار شهری از ۱۰ به ۱۲ هزار ریال به منظور کاهش اثرات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا نسبت به اعمال تخفیف معادل ۲۰ درصد افزایش مذکور به شهروندان در ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ اقدام کند.

در ادامه لایحه تسهیل تملک املاک واقع در حریم بزرگراه پیامبر اعظم(ص) نیز تصویب شد. طبق این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود به ‌منظور تسریع در تملک املاک در اولویت بازگشایی حریم بزرگراه پیامبر اعظم(ص) نسبت به خرید و تملک تمام یا بخشی از عرصه املاک در مسیر حریم بزرگراه یاد شده با تهاتر بهای آن در قالب اعطای پروانه یا پایانکار ساختمانی در قالب حساب طرح(درآمد-هزینه نقد) و با رعایت بندها و تبصره‌ها حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ اقدام کند.

همچنین در این جلسه لایحه احداث نیروگاه بیوگازسوز در لندفیل میامی به روش ساخت بهره‌برداری و تسهیم درآمد با اعمال BLO و اعمال اصلاحاتی تصویب شد که براساس آن به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود نسبت به انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری نیروگاه بیوگازسوز لندفیل میامی با ظرفیت نامی سه مگاوات شامل کلیه عملیات مربوط به طراحی، تامین تجهیزات استحصال بیوگاز، ساخت و نصب تاسیسات، تولید برق، انعقاد قرارداد با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق(ساتبا)، اتصال به شبکه و فروش برق، همچنین انجام خدمات فنی، پشتیبانی، تعمیرات، نگهداری کلیه متعلقات و ملحقات آن در قالب مدل ساخت، بهره‌برداری و تسهیم درآمد(B.L.O) با یک شرکت خصوصی منطبق بر قرارداد خرید برق توسط ساتبا اقدام کند.

در این جلسه حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت علی‌اکبر(ع)، اظهار کرد: به برکت خلاقیت، عزم و اراده جوانان ایرانی در عرصه‌های مختلف حرکت‌های بسیار بزرگی در این کشور انجام شده است. زمانی که صدام به ایران حمله کرد، حضرت امام(ره) فرمود مگر جوانان ما مرده‌اند که صدام اقدامی بر خلاف سیاست‌ها و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام دهد.

وی افزود: بسیار خرسندیم که از ظرفیت جوانان در شورای ششم شهر مشهد نیز بهره‌مند هستیم و این جوانگرایی نمود خاصی پیدا کرده است. امیدواریم با همت و تلاش آن‌ها اتفاقات خوبی برای شهر امام‌ رضا(ع) رقم بخورد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تبریک نیمه شعبان، سالروز ولادت امام‌ زمان(عج)، تصریح کرد: شهردار و تمام کارکنان و کارگران شهرداری مشهدالرضا(ع) به صورت شبانه‌روز در تکاپو هستند تا چهره زیباتری از شهر را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایام نوروز متجلی سازند.

موحدیان با بیان اینکه این تلاش و اهتمام تا آخرین لحظات منتهی به سال ادامه خواهد داشت، گفت: خادمان مردم در شهرداری مشهد در کنار سایر دستگاه‌های متولی حتی در ایام تعطیل آماده ارائه خدمت به زائران و مجاوران رضوی هستند.

وی به مانور اخیر نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: این اقدام در تاریخ ماندگار خواهد بود و هیچکدام از صهیونیست‌ها حرکت نیروهای جان‌ بر کف سپاه پاسداران را فراموش نخواهند کرد.

موحدیان با محکوم کردن اعدام ۴۱ جوان شیعه در عربستان سعودی گفت: این جوانان خواسته‌ای جز خیرخواهی نداشتند. متاسفانه این اقدام مذموم با سکوت خبری خبرگزاری‌های دنیا همراه بود و در رسانه‌های داخلی نیز آنگونه که باید به آن پرداخته نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نهادهای مدعی حقوق بشر رفتارهای دوگانه‌ای را نسبت به این حادثه تاسف‌بار از خود نشان دادند، تصریح کرد: امیدواریم رژیم ظالم سعودی به سزای این اقدام ظالمانه خود برسد.

موحدیان با گرامیداشت ۲۲ اسفند ماه، سالروز فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین روز شهدا، گفت: یاد و خاطره همه شهدای ایران اسلامی را گرامی می‌داریم؛ عزیزانی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگهداشتن یاد و خاطره ایشان کمتر از شهادت نیست.

388872