موسس مجموعه کتاب‌رسان مشهد در حادثه رانندگی درگذشت

علی صفوی شاملو، از فعالان حوزه کتاب کشور و موسس مجموعه کتاب‌رسان مشهد به دلیل سانحه رانندگی درگذشت.
تصویر موسس مجموعه کتاب‌رسان مشهد در حادثه رانندگی درگذشت

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین علی صفوی شاملو، موسس مجموعه کتاب‌رسان در مشهد صبح امروز در حوالی شهر ساری به دلیل سانحه رانندگی درگذشت.
تشییع و خاکسپاری این فعال فرهنگی اطلاع رسانی خواهد شد.

به همین مناسبت مجید عسگری، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با صدور پیام، درگذشت این فعال فرهنگی را به خانواده ایشان و همه اهالی فرهنگ و هنر تسلیت گفت و از خداوند متعال برای خانواده این فعال فرهنگی صبری وافر تمنا کرد.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در این پیام آورده است : حجت‌الاسلام علی صفوی شاملو ازجمله افرادی بود که علاوه بر فعالیت‌های بسیار و موفقیت در فضای دینی، تبلیغ دین و حوزه طلبگی، توانسته بود یک مدل و سبک جدیدی از تبلیغ دین را با احیای مساله ترویج کتاب و کتابخوانی به وجود آورد و این باعث شده بود که ایشان به‌عنوان «طلبه مروج کتاب» جایگاه منحصر به فردی در فضای فرهنگی و اجتماعی کشورمان داشته باشد.

علاوه بر این، با خلاقیت‌هایی که در حوزه فروش و ارسال کتاب در فضای مجازی داشت؛ تواتسته بود جریان بزرگی از توزیع کتاب را در فضای مجازی ایجاد کند که الگوی بسیاری از مجموعه‌های دیگر بود. در واقع او بنیانگذار سبک جدیدی از توزیع کتاب در فضای مجازی کشور بود که از دل آن بسیاری از مجموعه‌های دیگر ایجاد شد.

جای خالی حجت الاسلام شاملو در این عرصه باعث خواهد ما شاهد خلاء جدی باشیم و در توزیع کتاب، با چالش‌هایی روبه رو باشیم.

نقطه قوت دیگر آقای شاملو این بود که هم در ترویج و معرفی کتاب و هم در توزیع کتاب بسیار خوب عمل کرد. اکثر مجموعه‌هایی که در کشور ما کار می‌کنند، یا در حیطه ترویج خوب کار میکنند و در رساندن کتاب ضعف دارند و یا صرفا در توزیع و فروش کتاب کار می‌کنند و در معرفی کتاب ضعف‌های جدی دارند، اما؛ مجموعه آقای شاملو، سبک کاری ایشان و موسسه کتابرسان توانسته بود مدلی موفق از سبک ترویج و توزیع کتاب را در کنار هم ارائه دهد که دلیل اصلی موففیت ایشان هم همین بود.

زنده‌یاد شاملو از سال ۷۸ تا ۸۳ دوره مهندسی پلیمر را در دانشگاه امیرکبیر خواند؛ دانشگاهی که از نظر او «دانشگاه‌ترین دانشگاه ایران» است چرا که «هم در مسائل سیاسی پرشور و فعال است و هم در مسائل تربیتی».

وی سپس در رشته مهندسی صنایع مدرک ارشد را اخذ می‌کند و قبل از ورود به دوره دکتری و درست در زمانی که مشغول به مطالعه و درس خواندن برای کنکور دکتری بود، بنا به اتفاقاتی و با هدف فعالیت‌های تربیتی به حوزه می‌رود و مشغول درس طلبگی می‌شود. او معتقد بود که کتاب در منظومه دینی ما جایگاه خاصی دارد.

علی شاملو در طبقه منفی یکِ یک مجتمع کامپیوتری در مرکز شهر مشهد پاتوق و فروشگاهی به نام «کتابرسان» راه اندازی کرده بود و مشغول به فعالیت در عرصه معرفی و توزیع کتاب خوب بدون نگاه اقتصادی بود.

منبع :صداوسیما

389059