خراسان رضوی

معاون قضائی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی اعلام کرد که در شهر مشهد ۱۲۷ شعبه و د ر سایر شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز ۲۳۵ شعبه همیاران در مساجد فعال هستند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تا آخر سال جاری شعب همیاران صلح در سطح استان به ۵۰۰ شعبه خواهد رسید.
با حضور ویدئو کنفرانسی معاون رئیس جمهور

افتتاح ۵ طرح اشتغال‌زایی در سبزوار

بهره برداری ۵ طرح اشتغال‌زایی صندوق کار آفرینی امید با حضور ویدئو کنفرانسی معاون اجرایی رئیس جمهور در سبزوار انجام گرفت.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت که متأسفانه سرانه آموزشی خراسان رضوی با دارا بودن یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز، یک متر از میاتگین کشوری پایین‌تر است که این در شأن استانی که نام حضرت رضا (ع) بر آن منقش است، نیست.
دبیر قرارگاه مرکزی مدیریت کرونا در دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی گفت: امیدواریم در این موج سرعت افزایش بیماران بستری در خراسان رضوی زیاد نباشد اما طبق پیش بینی ها تعداد بیماران بستری در موج ششم با موج قبلی برابر خواهد بود.
رییس اداره مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار داشت که اکنون فرآیند بررسی وضعیت سلامت مسافران و یا تزریق واکسن کرونا بوسیله بررسی کد ملی و استعلام از سامانه سروا (سازمان فنی اطلاعات ایران) انجام شده و بلیت برای افراد کرونایی و یا واکسن نزده صادر نمی‌شود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس اظهار داشت که این قتلی که رخ داد به کودک همسری ارتباطی نداشت. همه مسائل را نباید به هم ارتباط دهیم، به باور من این موضوع ارتباطی به کودک همسری ندارد و در زمینه خشونت علیه زنان به صورت عام، خوب است که لایحه دولت را بررسی کنیم و یک سری شرایط و ضوابط سخت‌تری را برای خشونت علیه زنان قرار دهیم. ولی برای این نوع از خشونت‌ها ما قانون مجازات اسلامی کاملی داریم و نقص قانونی نداریم. یعنی به روشنی جلوی این خشونت‌ها در قانون گرفته شده است.
جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که هم اکنون میزان مراجعات سرپایی به اورژانس‌های کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه روزانه، به نسبت ۲ هفته گذشته رشد سه برابری داشته است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اعلام کرد که کیفیت هوای کلانشهر مشهد در روز هجدهم بهمن ماه برای دومین روز پیاپی در شرایط پاک قرار دارد.
بعد از اجازه‌ندادن برای برگزاری کنسرت در مشهد، نوبت به تفکیک جنسیتی در کافه‌ها رسید؛ خبری که مسئولان در مشهد تأیید می‌کنند، اما شورای شهری‌ها از آن بی‌خبر هستند.
از مهم‌ترین موضوعاتی که دولت در بحث تابعیت به آن پرداخته است، جداسازی افراد دارای تابعیت از افرادی است که تابعیتی را دارا نیستند و به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند. بنابراین بارزترین مظهر در جداسازی جغرافیایی اشخاص در کشور تابعیت آن‌ها است.