تجری مطرح کرد؛

کاروانسراها فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری

مدیرکل سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، احیا و آماده‌سازی کاروانسراها را فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری برشمرد.
تصویر کاروانسراها فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، احمد تجری ۳۰ آبان ماه در سفر یک روزه به خراسان رضوی به منظور شرکت در مراسم معرفی فرصت سرمایه‌گذاری کاروانسرای تاریخی فریمان که در محل این کاروانسرای مرمت شده برگزار شد، اظهار کرد: احیا و آماده‌سازی کاروانسراها فرصتی بی‌نظیر برای توسعه سرمایه‌گذاری گردشگری و به تبع آن توسعه گردشگری داخلی به ویژه در شهرستان تاریخی فریمان است.

وی اظهار کرد: قدمت کاروانسرای تاریخی فریمان به اواخر دوره صفویه و اوایل قاجاریه بر می‌گردد و توسط شهرداری فریمان مالک این اثر تاریخی، مرمت شده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: این کاروانسرا در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و زیربنای ۳۰۰۰ مترمربع بوده و حجم سرمایه‌گذاری برای مرمت، تجهیز و بهره‌برداری ۵۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

تجری تصریح کرد: احیا و بهره‌برداری از این بنا، جان تازه‌ای به کالبد شهر خواهد داد و اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم مناسبی هم خواهد داشت، ضمن اینکه نزدیکی به مشهد مقدس و سایر ظرفیت‌های موجود در شهرستان نیز کمک شایانی به توسعه گردشگری می‌کند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: این کاروانسرا یک بسته سرمایه‌گذاری آماده برای سرمایه‌گذاری است.

وی همچنین در این سفر یک روزه از پروژه به بهره‌برداری رسیده آسفالت راه دسترسی به منطقه نمونه گردشگری بند فریمان که اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی آن طی سفر اخیر مقام عالی وزارت به شهرستان فریمان تخصیص و ابلاغ شده بود و توسط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و همکاری شهرداری طی کمتر از یک ماه انجام و به اتمام رسیده بازدید کرد و این را، یکی از اقدامات مهم در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در مناطق گردشگری برشمرد.

تجری در ادامه از چند پروژه سرمایه‌گذاری گردشگری و هتلداری در مشهد و فریمان بازدید و روند پیشرفت فیزیکی آن‌ها را مورد بررسی میدانی قرار داد.

وی در حاشیه این بازدید نیز اعلام کرد: یک سوم حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌های گردشگری کشور را خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

مدیرکل سرمایه‌گذاری، توسعه زیرساخت‌ها و مناطق نمونه گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین در محل موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی حاضر و برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری جاذبه‌های گردشگری این استان را که توسط این نهاد برنامه‌ریزی شده است را گامی نو و خلاقانه برای ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اعلام و رویداد پیش‌بینی شده را فرصتی برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای تقویت جریان‌های گردشگری در شهرها و روستاها با رویکرد اقتصادی خواند.

منبع: ایسنا

559420