۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی خراسان رضوی مجوز گردشگری سلامت دریافت کردند

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه شرط پذیرش گردشگران سلامت در مراکز درمانی و بیمارستان ها دارا بودن مجوزIPD است گفت: تا کنون ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی در مراکز زیر پوشش این دانشگاه، مجوز گردشگری سلامت را کسب کرده‌اند.
تصویر ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی خراسان رضوی مجوز گردشگری سلامت دریافت کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، شاپور بدیعی این مراکز را شامل پنج مرکز دولتی، 16 مرکز خصوصی و 19مرکز درمانی جراحی محدود و درمانگاه تخصصی برشمرد و اظهارداشت: همچنین 131 شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی این بازه زمانی 33هزار و 440گردشگر سلامت(بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 29هزار و 291گردشگر بوده، بیش از 14درصد رشد داشته است. از این میزان گردشگر سلامت، 15هزار و 172نفر به بیمارستان‌های دولتی و 16هزار و 564نفر به بیمارستان‌های خصوصی و بقیه گردشگران سلامت به سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کرده‌اند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد درآمد حاصل از گردشگری سلامت در6ماهه نخست سال 1401، هزار و 974میلیارد و 244میلیون ریال بوده که این عدد در 6 ماهه نخست امسال به 3هزار و 934میلیارد و 566 میلیون ریال رسیده است که از این میزان درآمد گردشگری سلامت امسال، هزار و 11میلیارد و 152میلیون ریال در بیمارستان‌های دولتی و 2هزار و 915میلیارد و 158میلیون ریال در بیمارستان‌های خصوصی و بقیه در سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها کسب شده است.

بدیعی گفت: بیشترین خدمات درمانی که گردشگران سلامت از آن‌ها بهره‌مند شدند خدمات زنان و نازایی، قلب و عروق، چشم و بینایی و زیبایی بوده است و بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب از کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان بودند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه رسالت معاونت بین‌الملل، پوشش ارائه خدمات بین‌المللی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و سلامت است اظهار کرد: در این راستا اقدامات مؤثری در زمینه افزایش تعاملات علمی و گردشگری سلامت از ابتدای امسال انجام شده است و همچنین به تازگی با همکاری معاونت آموزشی برنامه‌های مؤثری در خصوص جذب دانشجویان بین‌الملل تدوین شده است.

بدیعی افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بین‌المللی تعاملات توانسته است رتبه بسیارخوبی کسب نماید و موضوع گردشگری سلامت هم با توجه به تلاش‌های حوزه معاونت درمان و مدیریت گردشگری سلامت و هماهنگی و همکاری بیمارستان‌ها در این امر بسیار تأثیرگذار بوده است.

منبع: تسنیم

548394