امام جمعه مشهد مقدس:

تقویت ارتباط مردم با قرآن یک ضرورت است

امام جمعه مشهد گفت: دشمن با راهکارهای فرهنگی و جنگ ترکیبی همه‌جانبه‌ای که امروزه در جریان است دل و ذهن جوانان ما را هدف گرفته است تا میان مردم و نظام جدایی ایجاد کند.
تصویر تقویت ارتباط مردم با قرآن یک ضرورت است

به گزارش پرسون، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی روز دوشنبه در دیدار با شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در مشهد افزود: در این شرایط، سرمایه‌گذاری بر تقویت اندیشه‌های قرآنی در میان مردم و جوانان، کلید حفظ غیرت دینی و باورمندی مردم است که باید به آن توجه داشت.

وی ادامه داد: تمسک به قرآن کریم، کلید گشایش همه مشکلات از زمان نزول کلام‌الله تا قیامت است و از این روست که می‌گوییم استشهادات قرآنی در کلام مقام معظم رهبری می‌تواند سرمشق همه باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت رهبر معظم انقلاب در میانه سخن، گاهی به‌صورت عینی به سراغ یک آیه خاص در قرآن کریم می‌روند و نگرش خود را به‌گونه‌ای تحلیل می‌کنند که انسان می‌تواند زاویه دید تازه‌ای به آن آیه پیدا کند.

علم الهدی افزود: نه‌ فقط بر عناصر متدین جامعه بلکه بر مردم و مسوولان وظیفه است که به قرآن کریم استعانت کنند و در همه شئون، به مفاهیم بلند کلام‌الله مجید وابستگی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تقویت ارتباط مردم با قرآن یک ضرورت است و باید رویدادهای قرآنی با توجه بیشتری برگزار شود و تعالیم آسمانی آن در امور روزانه جریان پیدا کند.

ارسال ۲۶۰۰ مقاله به دبیرخانه کنگره

رییس جامعةالمصطفی العالمیه خراسان نیز در این دیدار گفت: تاکنون ۱۴۷ موسسه علمی - پژوهشی برای مشارکت در برگزاری این کنگره اعلام آمادگی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدرضا صالح افزود: هم‌چنین تا این لحظه بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ مقاله از ایران و کشورهای منطقه به دبیرخانه ارسال شده که از این میان، هزار و ۶۰۰ مقاله حائز شرایط علمی لازم برای شرکت در جشنواره شده‌اند و این در حالی است که حدود ۲۰۰ مقاله فقط از خراسان رضوی ارسال شده است.

وی ادامه داد: تا به امروز، ۵۰ نشریه مختلف برای انعکاس مقالات کنگره داوطلب شده‌اند. همچنین برای برگزاری این رویداد نیز ۱۱۸ پیش نشست، ۶۷ کارگاه آموزشی و ۱۲ کرسی پژوهشی تحقیقی برپا شده است.

کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب فردا در دانشگاه آزاد اسلامی تهران برگزار می شود.

منبع: ایرنا

548396