خراسان رضوی

شرکت کسب و کار رضوی با همکاری مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت معدن تجارت به زودی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایت کسب و کارهای اینترنتی رونمایی خواهد کرد.
سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) اعلام کرد که از ابتدای ماه رجب تاکنون ۷۰۵ زائر عراقی و ایرانی در قالب کاروان‌های پیاده وارد مشهد شده‌اند.
معاون بازرگانی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد اعلام کرد که ۷ مرکز عرضه مستقیم مایحتاج ضروری شهروندان در مناطق کم‌برخوردار مشهد راه‌اندازی می شود
رئیس اداره حفاظت و مرمت آثار فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از انجام بیش از184 هزار اقدام حفاظتی و مرمتی بر روی آثار نفیس تاریخی بخش‌های مختلف این سازمان طی سالی که گذشت خبر داد.
تولیت آستان قدس رضوی در جلسه شورای معاونان این آستان با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز، اظهارداشت: موضوعاتی همچون اسکان، پارکینگ و حمل‌ونقل عمومی ازجمله مطالبات زائران است و آستان قدس نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد،
امام جمعه موقت مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اعلام کرد که انقلاب اسلامی، آثار و برکات زیادی در ایران و برای مردم به همراه داشته و در واقع این ایران بود که طعم طرح آزادی از سلطه استکبار را به جهانیان فهماند.
مسوول حفاظت آزمون‌های سازمان سنجش در خراسان رضوی اعلام کرد که آزمون دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در این استان امروز ششم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد.
یکی از پاکبان های شهرداری مشهد می گوید«به دلیل عدم نظارت بر دستورات خلاف عرف پیمانکاران به نیروی پاکبان با یکی از همکارانم عهد بسته ایم که در صورت بروز حادثه برای هر کداممان ان یکی حقیقت را بیان کرده و اجازه ندهد تا خون آن یکی پایمال شود.»
مدیر اداره کل محیط زیست شهرستان مشهد گفت: مزرعه‌داری که گربه وحشی تعدادی از پرندگان وی را شکار کرده بود, به جای انتقام و کشتن گربه, موضوع را به یگان حفاظت محیط زیست اعلام کرد, همکاران ما با حضور در منطقه حیوان را زنده‌گیری کردند.
معاون استاندار خراسان رضوی تاکید کرد:

تسهیل سفر امن و ارزان اولویت میزبانی از مسافران نوروزی

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: بسترسازی برای سفر امن و ارزان، از سیاستهای محوری و اولویت میزبانی از مسافران و زائران ایام نوروز در مشهد مقدس است.
رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی با اشاره به لزوم همراه داشتن کارت واکسن مسافران در سفرهای نوروزی گفت: با توجه به حجم زیاد ورودی مسافران بررسی کارت واکسن تمامی سرنشنیان امری غیرممکن است.
خراسان رضوی فرمانده انتظامی تایباد گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و مواد غذایی در سطح شهرستان ماموران پلیس اطلاعات موفق شدند ۸۳۳ کیلوگرم روغن خوراکی جامد را کشف و ضبط کنند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تقویت وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه استکبار جهانی را امری ضروری برشمرد و گفت: جوامع اسلامی با اتحاد، انسجام و وحدت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی و عمرانی موجود در منطقه می‌توانند با اقدامات ظالمانه استکبار جهانی مقابله کنند.