رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی:

نیمی از اعتبارات بودجه زیارت به استان تخصیص یافته است

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: اعتبارات مربوط به حوزه زیارت ابلاغی امسال به این استان ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون نیمی از آن معادل ۴۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.
تصویر نیمی از اعتبارات بودجه زیارت به استان تخصیص یافته است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جمال الدین حسینی به تشریح میزان تخصیص اعتبارات از ردیفهای دیگر اعتباری در سال جاری پرداخت و افزود: در کنار آن میزان اعتبارات متوازن (محرومیت زدایی) در سال جاری به میزان ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال بوده که تخصیص ۱۴ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: اعتبار موضوع تبصره ۶ ماده ۱۲ قانون اصلاح قانون معادن امسال خراسان رضوی به میزان ۵۵۶ میلیارد ریال بوده که ۱۰۰ درصد از آن تخصیص یافته، در این بخش میزان اعتبار مربوط به برگشت مازاد درآمد استانی به میزان ۳۱ میلیارد ریال بوده که تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: میزان اعتبارات «تملک داراییهای سرمایه ای» ابلاغی به استان در سال جاری ۴۴ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال قبل ۵۶.۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: اعتبارات مزبور در قالب ۳۱ فصل، ۶۲ برنامه، سه هزار و ۲۵۵ پروژه توزیع شده است که میزان تخصیص آن تاکنون ۱۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال بوده است.

حسینی بیان کرد: بیشترین اعتبارات استان در سال جاری از محل فصول مختلف اعتبارات «تملک دارایی های سرمایه ای» مربوط به فصل حمل و نقل عمومی با اعتبار معادل ۶ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال، فصل کشاورزی و منابع طبیعی با اعتبار پنج هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال، فصل توسعه و خدمات شهری،روستایی و عشایری با اعتبار چهار هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی ادامه داد: میزان اعتبار طرحهای «تملک دارایی های سرمایه ای ملی - استانی» (استانی ویژه) امسال استان خراسان رضوی به میزان ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال و تخصیص آن ۵۹۰ میلیارد ریال بوده است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات فروش اموال

ربیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در ادامه گفت: میزان اعتبار مربوط به موضوع پرداخت فروش اموال در سال جاری ابلاغ شده به استان، ۲۶ میلیارد ریال بوده که تخصیص ۱۰۰ درصدی به همراه داشته است.

وی بیان کرد: اعتبارات طرحهای ملی و طرحهای «ملی استانی شده» خراسان رضوی در سال جاری ۲۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است، از این میزان اعتبارات طرحهای ملی و ملی استانی شده حوزه حمل و نقل جاده ای استان از بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و اعتبارات طرحهای ملی و ملی استانی شده حمل و نقل ریلی استان در بودجه سال جاری سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال بوده است.

حسینی اظهار کرد: به طور متوسط ۶۰ درصد از اعتبارات طرحهای «تملک داراییهای سرمایه ای» استان از محل اعتبارات طرحهای پیوست شماره ( ۱) قانون بودجه سال جاری، مربوط به طرح های جاده ای و ریلی است.

وی ادامه داد: احداث بزرگراه به شهر گرگان- آزاد شهر- بجنورد- شیروان- قوچان با اعتبار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال، احداث راه آهن زاهدان- زابل- بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق - مشهد با اعتبار معادل هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال، احداث آزادراه حرم تا حرم (قم- گرمسار- مشهد) با اعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال به ترتیب بیشترین اعتبارات طرحهای عمرانی خراسان رضوی را در سال جاری دارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: میزان اعتبارات هزینه ای (جاری) ابلاغ شده به استان در سال جاری ۲۱ هزار و ۹۰ میلیارد ریال است که در مقایسه با سال گذشته ۳۷.۶ درصد رشد داشته و تاکنون معادل ۹۴ درصد به صورت نقدی تخصیص یافته است.

حسینی اضافه کرد: اعتبارات هزینه ای خراسان رضوی در سال جاری از دیگر ردیفهای هزینه ای، هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال بوده که تاکنون هزار و ۳۸۳ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

منبع: ایرنا

613860