چگونه میهمان افطاری حرم امام مهربانی شویم؟

میهمان افطاری حرم امام رضا (ع)، آرزوی همه روزه‌دارانی است که پا به ماه میهمانی خدا گذاشته‌اند، در این گزارش برای شما می‌گوییم که چگونه بر سفره احسان امام مهربانی می‌توانیم حاضر شویم؟ خوراکی‌های سفره افطار حرم مطهر چیست؟ و چه کسانی کمک می‌کنند که بزرگ‌ترین مراسم افطاری جهان اسلام برگزار شود.
تصویر چگونه میهمان افطاری حرم امام مهربانی شویم؟

به گزارش سایت خبری پرسون، ماه رمضان باشد و میهمان افطاری حرم امام رضا (ع) شوی، نور علی نور می‌شود، سفره افطاری که در حرم امام مهربانی برپا می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های افطاری جهان است که هر سال در هر روز ماه رمضان، هزاران نفر در آن شرکت می‌کنند و بعد از اذان مغرب روزه‌شان را در جوار حرم مطهر امام هشتم شیعیان (ع) باز می‌کنند.

برگزار کردن مراسم افطاری یکی از سنت‌های زیبای ماه رمضان است و افرادی که توانایی‌اش را دارند با برگزار کردن مراسم افطاری و دعوت از اقوام و آشنایان یا نیازمندان سعی می‌کنند از برکات این ماه مبارک استفاده کنند.

برای بسیاری از افرادی که تصاویر زیبای سفره‌های افطار حرم امام رضا (ع) را می‌بینند این سوال پیش می‌آید که چه کسانی می‌توانند در این مراسم شرکت کنند؟

چگونه میهمان افطاری حرم امام رضا (ع) شویم؟

چه کسانی در افطاری حرم امام رضا شرکت می‌کنند؟

هر شب در حدود ۱۳ هزار کارت دعوت سفره افطار حرم امام رضا (ع) در مناطق مختلف شهر مشهد توزیع می‌شود و کسانی که این کارت‌ها را دریافت می‌کنند می‌توانند در این مراسم شرکت داشته باشند، مهمانسرای قدیم امام رضا (ع) هم هر شب برای افطار از ۳۰ هزار نفر پذیرایی می‌کند و مسافرانی که برای زیارت به مشهد مقدس سفر کرده‌اند، فیش غذا را در فرودگاه‌، ایستگاه قطار و پایانه‌های مسافربری از خادمان دریافت می‌کنند.

خوراکی‌های سفره افطار حرم مطهر

افطار کردن با خرما سنت بسیار خوبی است و میهمانان حرم هم با چای و خرما و نان و پنیر روزه‌شان را باز می‌کنند و بعد از آن با یک وعده غذای گرم شامل سوپ، برنج، خورشت، دسر و شربت افطارشان را کامل می‌کنند، به‌جز کسانی که میهمان سفره افطار حرم مطهر هستند، ۱۰۰ هزار نفر از نمازگزاران صحن‌های حرم هم با افطار سبک بارگاه امام رضا روزه‌شان را باز می‌کنند، بسته‌های سبک افطار شامل شیر و عسل و خرما و کیک است.

چگونه میهمان افطاری حرم امام رضا (ع) شویم؟

مراسم افطار حرم مطهر رضوی به کمک چه کسانی برگزار می‌شود؟

برای برگزاری این مراسم باشکوه ۳۰۰ هزار متر مربع از فضای صحن‌های حرم مقدس امام رضا (ع) با فرش پوشیده می‌شود و حدود دو هزار نفر از خادمان بارگاه رضوی در چیدن این سفره پربرکت همکاری می‌کنند، در ماه رمضان دو مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) و مراسم شب قدر هم هم‌زمان با مراسم افطاری در بارگاه امام رضا برگزار می‌شود.

برای مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) تدارکات و خدماتی مانند گل‌آرایی و تهیه ویلچر برای زائران کم‌توان انجام می‌شود، برای برگزاری مراسم ویژه شب قدر در حرم مطهر امام رضا هم ۱۰ هزار نفر نیرو از میان خادمان افتخاری برای برگزاری منظم‌تر و آرامش زائران همکاری می‌کنند.

منبع: ایمنا

614001