فعالیت بیش از ۱۵۰۰ نفر در رشته بافته‌های داری در خراسان جنوبی

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: بیش از ۱۵۰۰ نفر در استان در رشته بافته‌های داری فعالیت می‌کنند.
تصویر فعالیت بیش از ۱۵۰۰ نفر در رشته بافته‌های داری در خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون، حسنعلی فولادی با اشاره به تولید حدود ۱۰ هزار مترمربع صنایع‌دستی داری در استان تا پایان تیر امسال گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰۰ نفر در رشته بافته‌های داری در خراسان جنوبی فعال بوده و دارای مجوز از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستند.

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی گلیم‌بافی، بافت قالیچه، گبه‌بافی، پلاس‌بافی، سفره آردی و سیاه‌چادربافی را از جمله رشته‌های بافته‌های داری استان اعلام کرد.

او اظهار کرد: از جمله تولیدات شاخص صنایع‌دستی داری در استان محصولات سفره آردی، گلیم‌ها و گبه‌های عشایر خراسان جنوبی، سیاه چادرهای عشایری و قالیچه‌های قهستان است.

فولادی بیان کرد: عمده‌ترین مراکز تولید سفره آردی در روستای گریمنج قاین، قالیچه زیرکوه، گلیم و پلاس قهستان درمیان، قالیچه و گبه‌های عشایری در سربیشه، زیرکوه، نهبندان و خوسف، سیاه چادر در روستای سیدال نهبندان و گلیم در بیرجند، سرایان، قاینات و نهبندان است.

معاون صنایع‌دستی خراسان جنوبی ادامه داد: عمده این محصولات در بازارهای داخلی عرضه می‌شود و بخشی از آن به صورت چمدانی صادر می‌شود.

فولادی میانگین تولید سالانه صنایع دستی داری استان را ۴۰ هزار مترمربع اعلام کرد و گفت: ارزش این تولیدات بیش از ۸۰ میلیارد تومان است.

منبع: میراث‌آریا

741660