پیش بینی پرداخت 5500 میلیارد ریال تسهیلات به خراسان جنوبی

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی ارتقای جایگاه بخش تعاون را از اولویتهای بانک توسعه تعاون دانست وگفت: گزارش عملکرد بانک تا پایان سال گذشته اعطای ۳۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اعتباری را در بخشهای مختلف اقتصادی نشان میدهد که به ۵۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
تصویر پیش بینی پرداخت 5500 میلیارد ریال تسهیلات به خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، ملایی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خراسان جنوبی، رویکرد ۷۰ درصدی اعطای تسهیلات به حوزه تعاون را از اصول ذاتی و اهداف اساسی بانک توسعه تعاون بیان کرد و در خصوص برخی از فعالیتهای ملی بانک اضافه کرد: قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری، اعطای تسهیلات به فعالیتهای تولیدی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ ،اعطای تسهیلات به فعالیتهای صنعتی و کشاورزی از محل اعتبارات ماده ۵۲ ،اعطای تسهیلات قرض الحسنه اشتغال از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶ قانون برنامه و بودجه کشور، قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات از محل اعتبارات طرح اشتغال فراگیر و همچنین اعتبارات قانون رفع موانع تولید، قرارداد عاملیت اعطای تسهیلات وجوه اداره شده چندین وزارتخانه و سازمان دولتی، از جمله طرحهای بزرگ کشوری است که بر اساس اعتماد دولتها و همچنین مجلس شورای اسلامی به بانک توسعه تعاون محول شده است.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری گسترش تعاونیها باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری توسعه تعاونیها یک اصل مهم در رونق اقتصادی کشور است. اشرفی، با بیان اینکه در استان خراسان جنوبی ۹۷۷ تعاونی در گرایشهای مختلف تولیدی، توزیعی و خدمانی فعال است، بیان کرد: اعتقاد ما بر این است که باید فعال بودن و کیفیت تعاونیها در اولویت کار باشد. اشرفی همچنین اظهار کرد: ۳۲هزار و ۵۳۱ نفر در استان عضو ۹۷۷ تعاونی فعال می باشند که این امر نشان از اعتماد همگانی در استان به بخش تعاون دارد. وی ادامه داد: بخش تعاون در کنار دو رکن اقتصادی خصوصی و دولتی در حال فعالیت می باشد که بایستی تالش نموده و خود را به سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد نزدیک کند.

منبع: آوای خراسان جنوبی

337352