ورود اولین کاروان نذر آب ۴ به خراسان جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از ورود اولین کاروان نذر آب ۴ به خراسان جنوبی و استقرارش در مناطق محروم شهرستان درمیان خبر داد.
تصویر ورود اولین کاروان نذر آب ۴ به خراسان جنوبی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: محور اصلی اجرای طرح ملی نذر آب مبارزه با تنش‌های آبی است.

وی ادامه داد: در قالب طرح نذر آب ۴ که با خدمت‌دهی استان قزوین صورت گرفت هزار و ۲۲۰ بسته معیشتی و بهداشتی بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد که ارزش آن ۴۴۵ میلیون تومان است.

وی اظهار داشت: در این کاروان به دلیل شیوع ویروس کرونا از کادر درمانی استفاده نشده و بیشتر جنبه حمایتی دارد.

رضایی یادآور شد: از این تعداد ۵۰۰ بسته معیشتی و بقیه با توجه به نیاز منطقه بهداشتی بوده است.

وی عنوان کرد: بازدید و احیای قنوات و کمک به تکمیل پروژه‌های آبرسانی از مهمترین و شایسته‌ترین خدمات طرح ملی نذر آب است که امیدواریم هلال احمر بتواند در این زمینه خدمات پایداری را ارایه دهد.

اجرای طرح «نذر آب ۴» از اوایل شهریور امسال در چهار استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمان (۱۵ شهرستان) دچار خشکسالی و درگیر با تنش آبی آغاز شد و هلال‌ احمر در این مناطق با استفاده از ظرفیت داوطلبان و خیرین؛ خدمات معیشت‌محور، سلامت‌محور و تامین آب شرب سالم را در دستور کار دارد.

طرح نذر آب از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شد و در این طرح، علاوه بر آبرسانی به شهرهای درگیر با خشکسالی، اموری از جمله حضور داوطلبانه پزشکان، ویزیت رایگان مردم و توزیع بسته‌های معیشتی نیز انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

338368