معاون گردشگر‌ی استان:

از طرح‌های نو‌آور‌انه در حوزه گردشگر‌ی البرز حمایت می‌شود

معاون گردشگر‌ی البرز از حمایت طرح‌های نو‌آور‌انه در حوزه گردشگر‌ی استان با هدف رشد و ارتقا این صنعت خبر داد.

تصویر از طرح‌های نو‌آور‌انه در حوزه گردشگر‌ی البرز حمایت می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی استان البرز، مرتضی نیکرو روز شنبه ۱۳ شهریور ماه ۱۴۰۰ ضمن اعلام این خبر، بیان کرد: به عنو‌ان نهاد متولی از طرح‌های خلاقانه در حوزه گردشگر‌ی استقبال کرده و زمینه رشد و ارتقا‌ی این حوزه را فراهم می‌کنیم.

معاون گردشگر‌ی البرز عنو‌ان کرد: باغ پرندگان که در شهرستان نو‌پا‌ی چهارباغ واقع شده بزر‌گ‌تر‌ین نمایشگاه پرندگان زینتی و کمیاب خاورمیانه محسوب می‌شود و ۲ هزار گونه پرنده نا‌در را از ۶۵ کشور جهان در خود جای‌ داده است.

او اظهار کرد: این باغ در سال ۱۳۸۸ در مساحتی بالغ بر ۱۲ هزار متر‌مربع و در سه طبقه و به همت بخش خصوصی تأسیس شده و دارا‌ی امکاناتی از قبیل سالن‌های سر‌پوشیده، برکه، کتابخانه و جزایر متعدد است که به عنو‌ان یک مرکز علمی، آموزشی و تفریحی طراحی و ساخته شده و هر ساله میزبان گردشگر‌ان داخلی و خارجی بسیار‌ی است.

او در ادامه افزود: این باغ میزبان پرندگان رو به انقراض و گونه‌ها‌ی نادر‌ی است که علاوه بر پر ‌کر‌دن اوقات فراغت خانواده‌ها موجب کار‌آفرینی و اشتغال‌زایی شده و از جمله اماکن تفریحی استان محسوب می‌شود.

نیکرو تصریح کرد: نگهدار‌ی از پروانه‌ها و پرندگان شکاری در کنار کتاب‌خانه این باغ که بیش از ۷ هزار جلد کتاب تخصصی را در خود جا‌ی داده است می‌تواند با جذب گردشگر‌ان زیاد‌ی از ایران و سرا‌سر دنیا رونق اقتصاد‌ی بیشتر‌ی را برا‌ی استان به ارمغان آورده و مکانی تفریحی و آموزشی برا‌ی جوا‌نان باشد که علاوه بر پر کرد‌ن اوقات فراغت خود در فضایی سالم از جنبه‌های آموزشی باغ پرندگان نیز استفاده کنند.

معاون گردشگر‌ی البرز گفت: شناسایی ظرفیت‌ها‌ی جدید در حوزه گردشگر‌ی و احداث مجموعه‌ها‌ی مرتبط با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی امکان‌پذیر خواهد بود.

337098