مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

شورای نگهبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هیچ مسوولیتی ندارد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی گفت: شورای نگهبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هیچ مسوولیتی ندارد و مسوولیت این انتخابات به عهده هیات عالی نظارت در استان است که این مسولیت در استان نیز به عهده مجلس شورای اسلامی است که در استان آذربایجان‌غربی سه نفر از نمایندگان مجلس به عنوان هیات عالی نظارت استان انتخاب شده‌اند.
تصویر شورای نگهبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هیچ مسوولیتی ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، قنبر کریم‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پرسون اظهار داشت: شورای نگهبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هیچ مسوولیتی ندارد و مسوولیت این انتخابات به عهده هیات عالی نظارت بوده که این مسوولیت نیز به عهده مجلس شورای اسلامی است که در استان آذربایجان‌غربی سه نفر از نمایندگان مجلس به عنوان هیات عالی نظارت استان انتخاب شده‌اند.

وی بیان کرد: اعضای هیات عالی نظارت در استان علی زنجانی حسنلویی، کمال حسین‌پور و احمد همتی است که ریاست این هیات را علی زنجانی به عهده دارد و در طول انتخابات در استانداری آذربایجان‌غربی مستقر هستند.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر این در استان ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است که مسوولیت این ستاد به عهده قوه قضاییه و ریاست آن به عهده رییس دادگستری استان است.

قنبرنژاد با بیان اینکه در صورت وجود هرگونه تخلف در انتخابات شوای اسلامی شهر و روستا، تخلفات در ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی رسیدگی می‌شود، ادامه داد: حتی اگر در هیات عالی نظارت استان نیز تخلفاتی مشاهده شود، در ستاد پیشگیری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر انتخابات ریاست جمهوری به عهده شورای نگهبان است، اعلام کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا بد اخلاقی انتخاباتی، انتخابات ریاست جمهوری، در شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد و گزارشات لازم به شورا ارائه می‌شود.

مسوول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی اعلام کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دادگستری استان لیست جرایم و محکومیت‌ها را در قالب جداولی اعلام کرده و براساس این لیست، جرایم بررسی و محکومیت‌ها نیز صادر می‌شود.

انتهای پیام/

287208