آذربایجان غربی

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی:

حمایت کامل وزارت کشور از شهرهای کمتر توسعه‌یافته

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به این‌که شهرهای کمتر توسعه یافته و نوپا در جهت رفاه و حال شهروندان مورد حمایت کامل وزارت کشور قرار می گیرد، اظهار داشت: اولویت اصلی نظام محرومیت زدایی و حمایت از مناطق محروم بوده و در سطح شهرستان مهاباد نیز این مهم مورد توجه قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خبر داد:

آغاز رفع تصرف در حریم رودخانه شهرچای ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از آزادسازی مسیر حدود ۳۰ کیلومتری رودخانه و حریم و بستر رودخانه شهرچای ارومیه خبر داد و گفت: هدف از آزادسازی تصرفات جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در اثر سیلاب‌های احتمالی و همچنین تسهیل در انتقال جریان آب به دریاچه ارومیه بوده و ضمناً در صورت آزادسازی بستر رودخانه شهرچایی بیش از ۹ میلیون متر مکعب آب در مسیر سد شهرچای تا دریاچه ارومیه صرفه‌جویی می‌شود
مهین منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان این‌که واکسناسیون دانش‌آموزان از 28 شهریور آغاز شده و بیش از ۲۹۰ هزار دانش‌آموز ۱۲ تا ۱۸ سال استان آذربایجان غربی مشمول طرح واکسیناسیون دانش‌آموزی هستند، اظهار کرد: تزریق واکسن برای دانش آموزان اختیاری است و والدین برای ثبت نام و دریافت نوبت به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا به نشانی: www.salamat.gov.ir مراجعه کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب؛

شاخص تلفات آب در آذربایجان‌غربی 26 درصد است


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: شاخص تلفات آب در استان آذربایجان‌غربی در حدود ۲۶ درصد و سرانه آب شرب مصرفی مردم استان نسبت به استانداردهای موجود بسیار زیاد است .
نایب رئیس کمیسیون امنیت مجلس مجلس از بازدید اعضای این کمیسیون از مرزهای شمال غربی و بویژه مرز با جمهوری آذربایجان خبر داد و گفت: باکو نباید نزاکت دوستی با تهران را مورد خدشه قرار دهد و ایران نفوذ صهیونیست‌ها را بر نمی‌تابد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد:

برگزاری دومین دوره پویش «وقف کتاب، خیر ماندگار»

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از برگزاری دومین دوره پویش وقف کتاب، خیر ماندگار در کلیه کتابخانه‌های عمومی استان همزمان با دهه وقف خبر داد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ گفت: با تلاش ماموران آگاهی این شهرستان سارق اموال و داروهای بیمارستان عباسی در کمتر از چهار روز دستگیر شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

خرید سیب صنعتی توسط آستان قدس رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از خریداری سیب صنعتی بر اساس توافق انجام شده با شرکت های آستان قدس رضوی، خبر داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین 58 درصد جمعیت استان علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند که این میزان در ارومیه 67 درصد ولی در برخی از شهرستان‌ها چون پیرانشهر، اشنویه و چالدران کمتر هست.
دریاچه ارومیه از جاهای طبیعی ایران است که عنوان ششمین دریاچه آب شور جهان، بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه و بزرگ‌ترین دریاچه ایران را با خود یدک می‌کشید. علاوه بر این، دریاچه ارومیه محل زندگی بسیاری از حیوانات مهاجر و بومی از جمله فلامینگو، پلیکان بود و سالانه صدها گردشگر را به خود جلب می‌کرد که ضمن تماشای این دریاچه زیبا به‌دنبال استفاده از خواص درمانی لجن و آب دریاچه آن بودند.
وجود سواحل زیبای ماسه‌ای، صخره‌ای و لجنی در دور دریاچه، حدود ۱۰۲ جزیره منحصربه‌فرد، انواع گوناگون پرندگان و پستانداران و... بخشی از جاذبه‌های اکوتوریستی این پارک ملی هستند که گوشه‌ای از عظمت خالق را پیش روی گردشگران قرار می‌دهند. با این همه، چند سالی می‌شود که دریاچه ارومیه با خشکسالی، استفاده افراطی از منابع آب آبریز دریاچه، عوامل انسانی و غیره دست‌وپنجه نرم می‌کند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان؛

واگذاری بیش از 2 هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در خوی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: تا پایان مرداد  امسال2 هزار و 25 فقره انشعاب آب و فاضلاب در این شهرستان واگذار شده که 39 درصد آنها را انشعاب‌ فاضلاب و 61 درصد را انشعاب آب تشکیل می‌دهد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی؛

برگزاری بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی از اجرای ۱۵۴ عنوان برنامه در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌غربی کمیته‌های هشتگانه اقدام به تدوین برنامه‌های دفاع مقدس کرده و در مجموع  ۲هزار و ۶۱۸ برنامه در این هفته برگزار می‌شود.
دریاچه اُرومیه نام دریاچه‌ای در شمال غربی کشور ایران است که طبق تقسیمات کشوری ایران، این دریاچه میان دو استان آذربایجان غربی و استان آذربایجان شرقی قرار گرفته‌است. بررسی نوسانات سطح آب دریاچه‌ها به لحاظ اهمیت، ماهیت و موقعیت این مجموعه‌های آبی در سال‌های اخیر اهمیت ویژه ای پیدا کرده‌است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی ؛

طرح جامع پایانه مرزی رازی شهرستان خوی 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح جامع ساخت پایانه مرزی رازی با پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۷۷ درصد با جدیت تداوم دارد.